Guest Anonym Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Er det noen der ute som har erfaring med cobrapumpene som er annonsert her til høyre. trenger de mye oljekapasitet for å fungere rimelig bra( 6000l vogn på under tre fire min. ved tynn skit). er det enkelt eller kronglete å bruke i praksis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Er det noen der ute som har erfaring med cobrapumpene som er annonsert her til høyre. trenger de mye oljekapasitet for å fungere rimelig bra( 6000l vogn på under tre fire min. ved tynn skit). er det enkelt eller kronglete å bruke i praksis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Har bare prøvd Cobrapumpe til noe land jeg, og det trengs nok noen liter olje ja - vil anta du må strekke deg over 80 l/min, så møkklastinga blir ikke noen jobb for den gamle Ford 4000 akkurat. Dessuten må du jo i samme slengen kjøpe propellomrøreren annonsert under da, funker jo absolutt ikke å røre med som ei vanlig møkkpumpe kan gjøre. Personlig tror jeg slike pumper egner seg best til å flytte møkk fra en kjeller til en annen, eller som fødepumpe i en lasterobotløsning på ei møkkvogn. (Slik som Speed og Samson, tror jeg). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Svein_1 Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Vil Absloutt anbafale Cobraen har den må min vackumvogn på siden av vackumpumpa. I fjor kjøpte jeg den største cobraen og plasserte den på propellen, da fyller jeg mens jeg rører. Dette funker meget bra. Men må bruke en traktor med litt power. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Har den største puma.Bruker den til lasting i vogn,har traktor med 110 liters pumpe så det går fort å laste 5 kubikk. Virkelig en god investering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ove_Bonde_1 Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Cobrapumpe er ei effektiv og ei enkel pompe,eg veit om fleir som brukar den til lessing av gjylle i vogn og det er mange eg har snakka med som har god erfaring med og bruke pompa til røring av gjødselkjeller,skal sjølv prøve det i neste veke er spent,skal komme tilbake med erfaringa mi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ove_Bonde_1 Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Til Markus,skjønar Dykk ikkje korleis ein brukar ei Cobra pompe til røring so har Dykk ikkje vore mykje borti møkk. Ein senkar pompa ned i møkka,so plaserar einstråla i skorpa,då spyler/rører ein lett opp møkka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.