Gå til innhold

Sprøyting av grasgjenlegg med erter som dekkvekst


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et grasgjenlegg med norgesfor sin økonomiblanding 42 som dekkvekst, havre+grønnforert+vikker. Skulle gjerne ha sprøytet gjenlegget mot frøugras, men finner ingen plantevernmidler som er godkjent for denne blandingen. Hva skjer hvis jeg sprøyter? Går ertene ut? Eller er det bare ikke kommet noe godkjenning for denne blandingen? Aktuelt middel er gjenleggsdose med Gratil+MCPA. Noen som har erfaringer med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EOB_1
Har et grasgjenlegg med norgesfor sin økonomiblanding 42 som dekkvekst, havre+grønnforert+vikker. Skulle gjerne ha sprøytet gjenlegget mot frøugras, men finner ingen plantevernmidler som er godkjent for denne blandingen. Hva skjer hvis jeg sprøyter? Går ertene ut? Eller er det bare ikke kommet noe godkjenning for denne blandingen? Aktuelt middel er gjenleggsdose med Gratil+MCPA. Noen som har erfaringer med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Stygt redd for at det går ut noe for deg da.Sannsynligvis både erter og vikker, uten å ha sjekket i katalogen. Og det er neppe en \&quot\;økonomiblanding\&quot\;, men en økoblanding. Altså økologisk blanding, som ikke er beregnet for sprøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EOB_1
Nå greier jeg godt å lese hva som står på frøsekken, og det er ØKOMONIBLANDING 42, havre uten raigras. Er det noen som har erfaring med plantevern i gjenlegg med denne blandingen som dekkvekst?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg brukte Basagran SG for å bli kvitt enorme mengder med bl.a. linbendel. Bra effekt på ugrasset, men vikkene tålte ikke den behandlinga.

Og det heter økonomiblanding, og den kan leveres med bygg med og uten raigr. eller med havre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EOB_1
Ja da får jeg nesten bare ta sjansen på at det går ut vikker og erter, men havren skulle jo berge bra uansett. Ville egentlig ha rein havre, men det var ikke å oppdrive. Synes det er viktigere med en god ugrasbekjempelse i gjenlegget enn høy avling første året, så det får bare stå til da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...