Gå til innhold

Pöttinger Grand Prix spørsmål


Gjest

Anbefalte innlegg

hei lurer litt på å kjøpe ei slik vogn,den ser fin å grei ut.men jeg vet lite om den,ser det finnes type 1 &2 vet ikke hvilken dette er. ellers er det et stuebord m spaker som må inn i hytta-kan det bygges om?

blir veldig glad for alle tips å få av erfarne brukere!

det er ikke hydrualisk løft på draget er det noe man burde ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei, hva er prisen på denne vogna? Har den avlesser? Fetteren min har en Strautmann Vitesse 185E 1997 mod med el.hydraulisk styring av alle funskjoner og denne er uslitelig!!! Det tror jeg ikke Pöttinger vogna er .....

Ikke bare for at han skal få solgt den, men jeg kan virkelig anbefale denne vogna. (til salgs grunnet kjøp av kombipresse)

 

Ring meg hvis det er av interresse 95247818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei takker for tilbudet men det er forsent nå ble enige om 38000 tilslutt den har vanlig bakluke,du får legga ut på finn. hvor stor er den vogna di da? hvor bred picup er det ? har du brukt den kun til silo

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perska_1

Jeg har ei pöttinger grand prix gp 1 lessevogn som jeg har brukt i flere år.

 

Understell:

Vogner med fjærende boggie anbefales. Full fart selv på dårlige veier. Fjærende boggie er alltid en fordel på alle hengere. Store hjul på enkeltaksla vogner er helt håpløst siden de med store hjul får en bredde på over 3 meter, samt at du ikke får plukka opp strengen nærmest grøft, gjerde el. De er også helt håpløse etter veien. Vogna mi går med 19/45-17 hjul (500/45-17) noe som er maks det er mulig å få inn under vogna.

 

Kniver:

Vogna kutter relativt bra (32 kniver)

 

Rotor:

Antakelig av det bedre som finnes på markedet hvis en ikke skal ha en heilsveist rotor. Det finnes kun på de større og tyngre vognene.

 

Pickup:

Standard pickup

 

Bunnbelte:

Må være hydraulisk, fungerer bra

 

El. styrekopling:

Fungerer greit, ingen problem å ha den i hytta.

 

Hydraulisk drag:

Er nødvendig hvis du skal kjøre i plansilo eller veldig kuppert terreng der det er nødvendig å løfte pickupen enda høyere opp. Kan imidlertid ettermonteres.

 

Slurekopling:

Vogna har mekanisk slurekopling i tillegg til den som finnes på kraftuttak akslingen. Det er det ikke alle vogner som har. SJEKK IMIDLERTID SLUREKOPLINGA PÅ KRAFTUTTAK AKSLINGEN AT DEN FUNGERER. Den kan lett ruste fast. Løss den og få den til å gå rundt, sett den deretter sammen igjen.

 

Kjøp ikke vogn som har kjørt med syreapparat. De blir helt ødelagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

tusen takk for svar å tips!!!

det er singelaksle den her m 505-17 dekk ,den har ikke ankommet ennå.det er rustent syrestativ på den mens forrige eier har vist kun brukt den til høy

hva er forskjellen på gp1 og gp 2?

når en kjører mån flytte bunnbelte bakover? eller fyller det seg selv? litt domt sp. men hvordan merker man at det er fult lass-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bunnbeltet kjører man like før slurekoblinga på kraftuttaket løser ut... :p

Nei, seriøst, det er ikke bestandig like lett å vite. Ideelt sett skal graset nå helt oppunder taket/snorene før man kjører bunnbeltet ca. 30cm, og så fortsetter man sånn til man merker at bunnbeltet (og lasset) ikke går lenger bakover. Er det dårlige forhold med regn og vått gras, så får du nok ikke fylt vogna så høyt/fullt uten at slurekoblinga løser ut. Med enkel aksling er det heller ikke å anbefale\; full vogn med vått gras setter alvorlige spor...

 

Det er ingen indikator for full vogn. Ernteboss-vognene (med avlesserrotorer) kunne utstyres (om det ikke var standard) med en slik, godt mulig den samme løsninga (en fjærbelastet klaff bak, en snor, og en viser foran) kan tilpasses på Grand Prix, som egentlig er omtrent samme vogn som Boss/Ernteboss, bare større. GP2 er noen m3 større og en halv meter lenger enn GP1, som igjen er litt større enn Boss II.

Et ryggekamera montert oppe på toppen av vogna (nest bakerste eller bakerste bøyle) er ikke dumt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hehe det var godt å høre. ja det er vel ikke sikkert det er noe problem med detta når det er fult! ellers ville vel ei slik halmplate m horn ifra gammel tresker kunne virke

blir ikke helt klok på pottinger modellene det er mange navn å atpåtil er modellene i forskjellige størelser hehe

så på ei erntboss vogn men ble for sen på den,etter som jeg har lest så var det pto drift på bunnbeltet der,mens på grand prixen er det hydrualisk hvordan kjører en belte bakover på den m pto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er bare doseringsvalsene bak som er PTO-drevet, ikke bunnbeltet, det er fremdeles hydraulisk. (I alle fall på de Ernteboss-vognene jeg har sett på). Det er en klokobling (også på vognene uten doseringsvalser) som kobler ut pickupen når den er løftet\; hvordan drifta på doseringsvalsene kobles inn er jeg litt usikker på...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

nu er vogna her! ganske spennende å kjøpe noe u sett!!

den har gått m syre å trolig dårlig vask for deksler rundt picuppen er kjeks, men det ser ikke håpløst ut.

har hatt litt service på den å picuppen går rolig å fint nå,etter noe om å men så fikk vi hydrualikk funksjonene til å virke å,til å begyne med gikk bakluka opp når picuppen ble løfta.det er 2 spaker på den en drar inn i hytta.

har lest at det er reversering på picupp,hvordan virker det?

den ser helå fin ut bak å låseklakkene til bakluka som satt er smurt opp å går lett men må ut å lukke den alikevel-er det noe justering der? vannskerlig å se når man sitter i traktoren

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...