Gå til innhold

Noen tanker og synspunkter om det nye forumet..


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1

Er vel ikke kjempebegeistra over de sikkerhetskodene man plutselig må signere med. Spesielt knotete fra mobil...

 

Men det kommer seg - dommedagsprofetier om forumets død viser seg vel noe overdrevet, og jeg syns det har blitt færre rene våsetråder, men enkelte innspill fra sandkassa blir man nok aldri kvitt, spesielt når det gjelder farger på traktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først at de sikkerhetskodene bare gjaldt oss som ikke logger inn for å debattere, selv om jeg har rent mel i posen og skriver korrekt mailadresse så jeg er &quot\;registrert&quot\; hver gang. Skjønner i hvert fall ikke hvorfor dere som bruker regstrerte brukernavn må verifisere innlegget hver gang.

 

I det siste har forumet fungert utmerket synes jeg, men nå tok det et godt skritt tilbake, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi ba utvikleren vår om å få denne typen sperre på kommentering av artikler, og nå har vi ved en feiltagelse altså fått dette på debattforumet for innloggede brukere.

 

Jeg har bedt om at dette fjernes, og regner med at dere snart skal få debattere uten denne kronglete omveien.

 

Hilsen Helle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mortenh_1

Nåh, det er vel ikke helt bra...

 

Ellers et lite ønske ang NY merking i trådene. Det hadde vært fint om nye innlegg også ble merket, ikke merking først når noen svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gil.

 

Utviklerne våre har sett på det du forteller om innloggingen din, men klarer ikke å gjenskape problemet eller se hva det kan skyldes. Dersom det skjer igjen, er det fint om du seder en e-post til helle@askmedia.no med nærmere informasjon om

- hvordan du går frem når du logger inn

- hva slags informasjon du får

- klokkeslett/dato dette skjer

 

Til Mortenh: Takk for innspill om merking av nye innlegg. Dette er notert på vår ønskeliste.

 

Med vennlig hilsen

Helle Hynne

Webansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Synes at forumet er fryktelig tregt, lang responstid for å komme inn på tråder, gå tilbake osv. Er det mulig å gjøre noe med dette?

 

Ellers er oppbygginga grei nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym
Man ser de 10 siste innleggende på oversikten, men det hadde vært kjekt med en knapp &quot\;se flere&quot\; som hadde fått opp de siste fra 10 og utover. Dette pga hvis det er litt aktivitet så er det lett at innlegg &quot\;forsvinner&quot\; i emneoversiktene. Tungvint å måtte åpne hvert emne for å se de siste innleggene der også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest odelsgutt81_1

Sendte dette på epost til webmaster, men så først denne tråden nå.

--

Registrerte meg for en stund siden for å stille spørsmål i forumet, og har i den sammenheng gjort meg noen tanker fra brukersiden:

 

- Man får ikke varsel om nye innlegg/svar i den tråden man har deltatt.

- Det er ikke mulig å endre varslingsinnstillinger i profilen sin

- Man kan ikke (på noen måte jeg har funnet) vise alle trådene man er/har vært aktiv i.

 

Riktignok greide jeg å finne tilbake til nettsiden dagen etter jeg først la inn et spørsmål, men i etterkant glemte jeg helt hva siden het for noe når jeg skulle sjekke etter svar. Kunne heller ikke finne noen bekreftelsesepost på opprettelse av ny bruker. Så det endte med at jeg googlet på nøkkelord relatert til gårdsdrift helt til jeg fant siden igjen ...

 

De endringene jeg foreslår over er ikke fryktelig arbeidsintensive å gjennomføre, og regnes som standardfunksjonalitet, så jeg tror brukerne vil få mye ut av en oppgradering :-)

 

Forøvrig er jo siden fryktelig treg, og en gjennomgang av hvordan databasen brukes vil sikkert ha mye å hente. Caching av genererte sider, siste innlegg i REDIS, brukertellinger, etc. kan speede opp siden ekstremt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jogeir M. Agjeld

Hei Odelsgutt81! Takk for mange gode innspel. Dette tar vi med oss i planene for framtidig oppgradering av forumet - det vil garantert kome ein eller annan gong.... Vi set stor pris både på dine innspel og det andre eventuelt måtte ha av tilbakemeldingar og tips!

Beste helsing Jogeir/Bedre Gardsdrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt på andre diskusjonsforum, som eksempelvis diskusjon.no og maskinisten.net. Muligheten for fet/kursiv/understreket tekst, klikkbare linker (det funker kanskje her nå?) og funksjonalitet for å legge inn bilder er ting som bør komme på plass. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Den enkleste måten å få opp farten på er å bruke &quot\;view&quot\; i SQL databasen på de tyngre query'ene. I tillegg misstenker jeg at det mangler noen key's i databasen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...