Gå til innhold

kværnland stein plukker


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer på om det er noen som har erfaringer med globus tårnplukkere? om kapasiteten og holdbarheten er bra? vurderer ög kjøpe stein utstyr med naboen, noen som vet pris på ny plukker fra globus? eventuelt andre plukkere som kan være bedre. driver med nydyrking. vi har fått tilbud om og kjøpe brukt globus 4 meter rive til 40000, den er i bra stand så er vel ikke noe og lure på selv om den er 30 år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
lurer på om det er noen som har erfaringer med globus tårnplukkere? om kapasiteten og holdbarheten er bra? vurderer ög kjøpe stein utstyr med naboen, noen som vet pris på ny plukker fra globus? eventuelt andre plukkere som kan være bedre. driver med nydyrking. vi har fått tilbud om og kjøpe brukt globus 4 meter rive til 40000, den er i bra stand så er vel ikke noe og lure på selv om den er 30 år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Eg regner med du meiner type S når du snakker om tårnplukker. Det er nok best du høyrer med Globus om pris, men det er kansje aktuellt med brukt også? Då er det viktig at det er den høge typen du kjøper. Den er 175 cm og kan plukke i større hengerar. Eg hadde den på 140 cm, og då kunne eg berre plukke i 3 tonnerar eller dumperhengar der den kunne kvile på karmen. Eg hadde sold med 7 spiler som var firkanta. Eg var veldig missfornøyd med dette sidan den tok med for mykje mold. Alternativet er 6 spiler, som også egner seg betre til nydyrking. Men eg er ikkje så sikker om eg vil anbefale type S! Der eg bur er det nokon som har gått over til Saga plukkar, og bruker den på ganske stor stein. Den største steinen tar dei med svans. Bakdelen med Type S er jo at du må ha med deg ein mann.

Ein annan viktig ting med type S er at slurekoblinga MÅ vera i orden. Det er viktig på alle redskap, og spesielt på denne. Har opplevd at den ikkje har slurt, og det blir berre trist og leit...! Forresten veldig irreterande at den lesser til venstre sida når all betjening av pto og hydraulikk er på høgre side. Eg pleide å bruke den på min lille valmet som har pto spettet på venstre side.

Steinriva trur eg har ein grei pris viss den er i god stand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har ikke slik sjøl men har hørt flere si at den med 6 spieler er å fåretrekke så sant det ikke er den minste steinen du skal høste.ellers er det \&quot\;je\&quot\;skriver fornuftig,skal du ha saga dan så kjøp ny!

Men den er veik v store stenmengder har hatt en 1620 selv gledens dag da den ble solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Kjøper du ei 30 år gammel steinrive til 40000kr er du gal...

Ei ny koster 80000kr tenk på slitasje på lager, tinder og drivverk. du kjøper ikkje en 30 år gammel varebil til halv pris av ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...