Guest Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Kva slags plog/plogfjøl skal er å anbefale å bruke ved 650 dekk?Vario plog ,hadde det vert noke?Kor brei må plogfjøla vere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Kva slags plog/plogfjøl skal er å anbefale å bruke ved 650 dekk?Vario plog ,hadde det vert noke?Kor brei må plogfjøla vere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Ei fårbredde på minimum 16 tommer er å anbefale, men jeg har pløyd med 600-dekk og 14-toms plog - og det går det og :) Jeg har ikke erfaring med stort annet enn Kverneland ploger jeg da, men til de tror jeg kropp 28 går veldig fint sammen med breidekk. Har kjørt med kropp 8 og 650-dekk og, det går veldig fint. Det var med en ES 80, som gikk på maksbredde 18 tommer. Det går jo og an å montere en slik liten fårkniv på siste kroppen, som lager litt bedre plass til breie dekk. Den jukser litt med massen som førstekroppen får å jobbe med på neste drag, men jeg tror det er ganske ubetydelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjarne_1 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Skal du kjøpe ny plog, velger du kropp 28. Kropp 8 og 9 går fint det og, men du bør ikke kjøre med bredere enn 650-dekk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 650 m 16 toms øverum går som en drøm 15 år gammel plog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.