Gå til innhold

Dyrking


Gjest

Anbefalte innlegg

Finnes det eit redskap som knuser eller hakkar opp røtter i ca 25-30 cm djupne. Jorda er leirjord utan stein, men veldig mykje seige røtter. Eg syns PTH stonecrusher blir litt overkill når det ikkje er stein. Vil feks ein horisontalfres fungere, eller vil den kile seg? No brukar me ripper/grubb som samlar med seg det meste, med skålhorving etter det, men horva bøyde seg!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det eit redskap som knuser eller hakkar opp røtter i ca 25-30 cm djupne. Jorda er leirjord utan stein, men veldig mykje seige røtter. Eg syns PTH stonecrusher blir litt overkill når det ikkje er stein. Vil feks ein horisontalfres fungere, eller vil den kile seg? No brukar me ripper/grubb som samlar med seg det meste, med skålhorving etter det, men horva bøyde seg!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Trur nok PTH\'en er greit egna til dette jeg... Må nok ha grovt redskap sjøl om det ikke er stein der, røtter er solide saker det og :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du vil ta knekken på horisontalfresen. Den har ikkje trommel med tenner som knuser alt som kommer i veien som PTH. Den har fleire \&quot\;skiver\&quot\; med tre taggar som går ned i bakken og arbeider horisontalt. Trur det blir problem med at røttene vil gå rundt disse og kile seg.....Den tåler forsåvidt ein god del stein, og banke ned disse i staden for å dra dei opp som ein vanlig fres. Men dei gamle svære røtene nede i ghana som du snakke om trur eg blir for tøft...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Et firma i Vennesla solgte dyrkingsfreser før. Har selv prøvd de,med veldig bra resultat.Firmaet heter SARMEK.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Brødrene gjermundshaug i alvdal. leier ut/selger pth crusher. de bruker en fendt 930 med skogsdekk.

Denne redkapen trenger 200 hk+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...