Gå til innhold

Kalvedrikk automat


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Harald_1

Hei. Holder på å bygger nytt melkefjøs med fulldt påsett, men er blitt uenig med kjerringa.

Det står om hvilken kalvedrikk automat vi skal ha.

Er det noen her som kan si noe om fordeler og ulemper med de forskjellige automatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1
Etter 4 år med DeLaval CF150, kan jeg anbefale den på det varmeste. Ikke undervurder verdien av å få med kraftfôrautomat, da fri tilgang gir dårlig kontroll. Denne automaten hindrer også at kalven får drikke for raskt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har også troen på cf 150, ihvertfall hvis du satser på å fore syrna ferskmelk. Skal du fóre pulver, er jeg mere tvilende. Kraftforautomaten har også helt klart sin verdi. Selv har jeg en c 500 stand alone.Kombinert pulver og ferskmelksautomat. Har hatt den i fire år, og er sånn passe fornøyd. Savner kraftforautomat, og syns automaten er for avansert og har et noe dårlig brukergrensesnitt. Krever at man bruker en del tid på å lese brukermanual. Er automaten først kommet i drift, syns jeg den fungerer bra. Har fora endel kjemisk syrna melk på automaten, men da kreves det at man skrur ned temperaturen på automaten slik at melka ikke oster seg i slanger og mixer. Jeg mener du må ta stilling til hvordan foringsregime du vil ha på kalvene og kjøpe automat deretter. Vet at det er mange som sliter med kalveforinga i nyfjøser. Jeg tror syrna ferskmelk er det tryggest valget for å få fine kalver, selv om det er mange som greier det med pulver også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Holder på å bygger nytt melkefjøs med fulldt påsett, men er blitt uenig med kjerringa.

Det står om hvilken kalvedrikk automat vi skal ha.

Er det noen her som kan si noe om fordeler og ulemper med de forskjellige automatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...