Gå til innhold

høl i låvetaket


Gjest

Anbefalte innlegg

hei kjøpte en fin låve for4 år siden,men forrige eier har kansje brukt luftgevær innendørs på dritt svaler resultatet er 40-50 hull det regner inn endel v langvarig regnver.

noen som har tips på repreasjon? taket er ifra 1995 virker bra ellers,jeg har fundert på 2 ting sjøl-ene er skrue m mutter i hvert hull men det vil kansje bli mye jobb da det er høyt under taket semt det vil kreve 2 mann

det andre er noe slags silicon/fogemasse? har aldri gjort noe slik før- låven er tett nå så håper det blir svaletomt til neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjøpte en fin låve for4 år siden,men forrige eier har kansje brukt luftgevær innendørs på dritt svaler resultatet er 40-50 hull det regner inn endel v langvarig regnver.

noen som har tips på repreasjon? taket er ifra 1995 virker bra ellers,jeg har fundert på 2 ting sjøl-ene er skrue m mutter i hvert hull men det vil kansje bli mye jobb da det er høyt under taket semt det vil kreve 2 mann

det andre er noe slags silicon/fogemasse? har aldri gjort noe slik før- låven er tett nå så håper det blir svaletomt til neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei John H: Jeg har brukt selvborrende fasadeskruer m/pakning til tilsvarende problem. Du må skru mot en treklosse av trykkimpr. trevirke på innsiden, gjerne forborret slik at skruen ikke sprekker klossen. Dette krever en mann på innsiden for å holde klossen og en på utsiden som skrur. En løsning med fugestoff vil sikkert fungere ei stund, men ikke være en like varig løsning som å skru fasadeskruer i hullene.

 

Skulle du likevel velge å bruke fugestoff, vil jeg anbefale å bruke noe som ikke herder, f.eks butylgummi som man bruker på campingvogner og bobiler (terostat 2759, Simpson butyl-37). IKKE siliokon.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD_Tracker_1

kjøp noen tuber med tec7 og en tec7 cleaner

rens rundt hullet (utvendig) klem på ett bra tykt lag min 5mm. dette vil nok holde i mange år.

Fungerer nok med det andre forslaget også men kankje litt mere arbeid vis du må være innendørs pga høytakhøyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peugeot_1
Har hatt samme problemet selv og har brukt popnagler. Dersom hullet ikke er for stort brukes 5 mm nagler og tar da en pakning fra en vanlig takskrue. Kan i tilegg legge på litt silikon/butyl for å unngå korrosjon mellom aluminium/stål. Man slipper da alt arbeid med tilkomst fra undersiden. Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...