Gå til innhold

valg av gruskuffe


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en trima 3.40 laster på 80 hk traktor. (mf 3050)

er det noen som har ett tips på hvilken bredde jeg skulle hatt på skuffen. traktoren er ca. 2 meter brei ved frammdekka.

 

noen sier at skuffen bør være like brei som traktoren, men blir den for tung da med fullt last med grus?

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en trima 3.40 laster på 80 hk traktor. (mf 3050)

er det noen som har ett tips på hvilken bredde jeg skulle hatt på skuffen. traktoren er ca. 2 meter brei ved frammdekka.

 

noen sier at skuffen bør være like brei som traktoren, men blir den for tung da med fullt last med grus?

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 100 hk traktor (MF 6455) med Trima 3,40 laster,og har 1,35 m brei grusskuff. Kjøp for all del ikkje bredere enn det. Tungt nok det,full m grus. Traktoren/lasteren løfter meir,men hardt for framaksling!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 1.6 eller helst 1.8 meter skuffe. Da kan du bruke den til andre ting som ikke veier så mye også. Du må jo ikke fylle den til randen med grus da..... Du kommer i alle fall til å angre på ei 135 skuffe......går ingen ting i den.....så er det noe som heter motvekt også. Kjører med full 1.8 skuffe på 6320.......ingen problem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1
\&quot\;grusskuffe\&quot\; på 1.7-1.8m er helt ubrukelig på en traktor og laster av denne størrelsen. Kjøpte selv en kombiskuff 1.7m som skulle kunne brukes til \&quot\;alt\&quot\;. Denne er i grunnen uegnet til alt. Rommer 0.75m3 og dette blir fort 1300kg grus + skuffe ca 200kg. Dersom jeg ikke husker feil er trima 3.40 en 1500 kg laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:) jeg går nokk helst får en 1.50 skuff tenker jeg.

 

det er jo ikke nødvendig å fylle den helt opp med grus.

 

men det med tenner som dere nevnte. fins det skuffer som kan legge en plate eller no over tennene vist man ikke har bruk for dem?

 

har sett at naboen har det på skuffen til gravemaskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo greit det for så vidt. men hvordan fungerer det å måke snø med tenner? jeg bruker ikke traktoren så ofte slik at jeg kan kjene meg opp til 2 skuffer. det er bare til lett hobbybruk på en måte.. .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda de er jo det mest opptimale det da, jeg har ett snøskjær også, så skuffen er bare for å skue haugen med snø oppover for å få mer plass vist du forstår.

 

 

(PS. dette er \&quot\;Trima\&quot\;, registrerte meg netopp på eget navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...