Gå til innhold

Høytrykkspyler


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må skaffe meg ny høytrykkspyler. Hvilket merke bør jeg velge? Jeg skal ha en med kaldtvann, og som virker i mange år! Den skal brukes i grisehuset og ellers på gården. Da må den kunne brukes nonstop hele dagen. Turbodyse, lang slange og ett trykk opp mot 200bar er vel noe jeg forlanger. Den må være enkel å flytte, men det er jo begrenset hvor stor en kaldtvanns vasker er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pce_1
Jeg må skaffe meg ny høytrykkspyler. Hvilket merke bør jeg velge? Jeg skal ha en med kaldtvann, og som virker i mange år! Den skal brukes i grisehuset og ellers på gården. Da må den kunne brukes nonstop hele dagen. Turbodyse, lang slange og ett trykk opp mot 200bar er vel noe jeg forlanger. Den må være enkel å flytte, men det er jo begrenset hvor stor en kaldtvanns vasker er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for fin omtale Daniel. Her er noe jeg fant hos Kärcher i.f.m. lansering av de nye varmtvannsvaskerne. Forøvrig kan jeg også melde at vi få svært gode tilbakemeldinger på disse vaskerne, spesielt er mange imponert over dyseteknologien som medfører at de profesjonelle varmtvannsvaskerne har opp til 40 % større effekt i og med den meget \&quot\;stilskarpe\&quot\; strålen.

 

Kärchers nye serie kompakte varmtvannsvaskere er utviklet med fokus på økonomisk og miljøvennlig drift, og har spesialmodus for energibesparende rengjøring gjennom innstillingen eco!efficiency. I likhet med Kärchers øvrige høytrykksvaskere er også disse høytrykksvaskerne velegnet for en rekke områder, som f.eks. i bilbransjen, landbruket, industri og byggebransjen, så vel som offentlig sektor og rengjøringsselskaper.

 

Med en kompakt utforming og en vekt på rundt 100 kg, er maskinene i HDS C- klassen designet for praktisk transportering og enkel manøvrering i områder med liten plass.

 

For energibesparelse kan vanntemperaturen justeres mellom 20 °C og 155 °C, alt etter behov. Flere typer skitt gir etter ved en temperatur på rundt 60 °C slik at eco!efficiency-moduset kan settes som standard, og bidra til å redusere forbruket av drivstoff med opptil 20 %. Eksakt innstilling av vanntemperatur gjøres ved hjelp av en dreiebryter på kontrollpanelet. Her finnes også øvrige innstillinger. Kontrollpanelet og LED- displayet med statusvisning og varslinger for nøkkelfunksjoner er plassert foran på maskinen, og dermed vendt mot brukeren under drift. Dette sørger for lettere tilgjengelighet, bedre brukervennlighet og mer effektivt arbeid! Tilkoblinger til strøm, vann og høytrykk finnes på baksiden. Alle komponenter under dekslet er lett tilgjengelig for service og vedlikehold.

 

Maskinene i HDS-C serien har innstilling for presis dosering av kjemi, som bidrar til ivaretakelse av miljøet ved å unngå unødvendig bruk av rengjøringsmidler. Mengden rengjøringsmiddel kan stilles mellom 0,5 % og 6 %. I avslått stand skylles slangene automatisk med vann. Maskinens beholdere for drivstoff og rengjøringsmiddel har romslige og lett tilgjengelige åpninger for enkel påfylling uten at dekslet må åpnes.

 

Maskinene er utstyrt med to store gummihjul og et styrehjul for enkel manøvrering selv på ujevnt underlag. For enkelt å kunne endre retning ved transport, samt lette transportering over større hindringer, benyttes det integrerte fottrinnet i bakkant til å presse fronten opp. Håndtak på understellet gjør det enklere å løfte maskinene inn og ut av transportbiler etc.

 

Integrert oppbevaringsrom på baksiden av maskinen gir plassbesparende oppbevaring av tilbehør, mens verktøy og dyser som benyttes sjeldnere kan oppbevares lett tilgjengelig i et rom under dekselet. Strålerøret kan festes til maskinen. Alle modellene leveres med 10 m høytrykksslange. Slangetrommel kan bestilles som ekstrautstyr og leveres med 15 m slange. Ved hjelp av servobetjening kan trykk og vannmengde justeres på høytrykkspistolen mens høytrykksvaskeren er i bruk.

 

Disse brukervennlige høytrykksvaskerne kommer i fem varianter, hvorav to modeller for 1- Fas og tre modeller for 3- fas. Varmtvannsvaskerne har en vannmengde på maks 800 l/h og et maksimalt arbeidstrykk på 180 bar. I tillegg leveres modellene HDS 6/14 4-C og HDS 8/18 4-C med firepolet vannavkjølt saktegående motor som er et unikt system Kärcher er alene om å tilby.

 

Håper dette kan hjelpe i avgjøreslen om ny vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...