Gå til innhold

Gråspurv


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Robert_1

Luftgevær?

 

Skal nok litt til for å få de helt vekk ja. Kommer seg inn overalt, så å fjerne de helt er nok ikke så enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Lommelykt og tennisrekkert har jeg hørt fungerer. Har ikke prøvd det selv.

 

Ps. Tror den er fredet, så du må ikke slå hardere enn at den bare besvimer, for så å plassere den i fjøsen til naboen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Har tildels samme problemet selv.

Har prøvd diverse, men uten tvil er luftgevær

det beste.

 

(Fikk faktisk på påpakning av dette fra mattilsynet for 2 år siden).

Har nå montert nett foran vinduene og det hjelper, men så er det dørene...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått kritikk for mye spurv i forbindelse med KSL revisjon. Virker som dette er et stort problem over alt, men lurer da på hvorfor dei er fredet? Er jo ikke akkurat utryddingstrua etter det jeg kan se....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har problemet vore ca 3-4-5 fulgar kvar haust, men dei blir borte straks kjerringa begynner med solsikkefrø og meisebollar ute. Ganske triveleg for ungane, og fritt for sporv i fjøsen. Men ikkje like permanent som luftgevær, sjølsagt, men det må vel gå an å forsvare utgiftsføring av 25 kg solsikkefrø?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er koselig med noen spurv å se på fra kjøkkenglaset. Men når det dreier seg om 20-30 spurv i fjøset blir det utrivelig. Dei driter over alt, og det er en viss smittefare med dei. Men det med solsikkefrø er sikkert en grei ide det, men når det blir dårligt vær trekker dem inn igjen. Det er jo forskjell på å redusere eller utrydde bestanden også da. Klarer fint å overleve 3-5 spurv som er innom fjøset av og til jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater spurv, de skiter over alt.

 

Sørg for å lukk dører, fiks ødelagte vinduer, og spenn opp hønsenetting så de ikke kan sitte oppe i mønet og skrike og skite.

 

Det er herved erklært krig mot de salmonella infiserte flygende rottene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...
Vet ikke om det fungerer på spurv, men har hørt att cdplater opphengt i ett fiskesnøre hjelper mot en del fugler. Så nå kan sikkert de kreative utgiftsføre både musikk og fiskeutstyr...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...