Gå til innhold

Kuhn Primor 2060 M


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Kuhn Primor 2060 M til foring av mine kjøttfe. Derfor er jeg spent på om noen har erfaring med denne maskinen til akkurat dette. Lurer på kvalitet, holdbarhet, brukervennlighet ikke aller mest hvordan den er til å fore med, med for eksempel frossne rundballer?

 

Hvis noen mener den ikke tar frossne rundballer, hva mener dere med det. At den bruker lang tid på det eller at den rett og slett ikke takler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Kuhn Primor 2060 M til foring av mine kjøttfe. Derfor er jeg spent på om noen har erfaring med denne maskinen til akkurat dette. Lurer på kvalitet, holdbarhet, brukervennlighet ikke aller mest hvordan den er til å fore med, med for eksempel frossne rundballer?

 

Hvis noen mener den ikke tar frossne rundballer, hva mener dere med det. At den bruker lang tid på det eller at den rett og slett ikke takler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar!! men lurer på litt til.

 

Hvor stor traktor kjører du den med?

 

Hadde håpet å bruke en 60 hester med en bunt i lasteren, men jeg har inntrykk av at en 60 hester blir i minste laget.

Og ja, det hadde jo vært greit å kun hatt behov for å starte en traktor i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Har ein Kuhn Primor 2005 mod. Den er heilt uunnverlig på vår gard da vi har eldre fjøs der det er veldig praktisk å blåse for inn. F.eks inn på låven. Vi brukar ca 500 NH3 behandla halmballar og 300 tørrhalmballar pr. år og med kuttaren hevdar vi att vi øyker \&quot\;verdien\&quot\; av halmen mykje. Den bli så luftig å fin. Men å anbefale denne maskina kan vi IKKJE. Vi har bytta ut den manuelle rundballerivinga med timar på verkstaden med denne. Vår maskin er no mykje betre enn ei ny maskin, da vi har sveisa om mykje så det er meir solid. Det fyste som røyk var girboksen. Den skifta EIK ut og det ble ca 50 000 i påkostnad. Etter dette har vi skrudd sjølv. Botnbandet er OFTE defekt, vi har komplett delelager heile tida og reparerer ofte. Vifte skovlene blei bøygd, dei ble demontert, retta opp og forsterka. Ved blåsing av grasballar må eg ut av traktoren, stå mellom traktor og maskina for å heile tida hjelpe til i vifte tuten, det legg det seg gras og det blir tett. Utan hjelp blir tuten tett 3- 7 gonger på ein grasballe. Ved å bruke det høgaste giret unngår eg att det blir tett, med da røyk girboksen, så eg kan kun bruke lav giret. Denne maskina er altså heilt ubrukelig og heilt uunnverlig på vår gard. Ugunstig kombinasjon...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Kjøpte kuhn sin kutter januar 2012.forer sauen ute i rundballehekk.

den fungerer kjempefint om ikke rundballene er gjennomfrosen.

kjørte noen baller igår som var frosen helt igjennom og da gikk det 14 kniver.knivene er for svake til frosenballer.14 kniver * 105 kr pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...