Gå til innhold

Leddport til kufjøs


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har peiling på dette? Bygges nytt isolert fjøs til melkeproduksjon her på gården, og leddporter er det eneste som er igjen på handlelista. Har hørt mange skrekkhistorier om andre som har måttet bytte porter etter bare ett år pga. korrosjon, og det vil ikke jeg. Noe som vet hvilket merke jeg bør satse på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Er det noen der ute som har peiling på dette? Bygges nytt isolert fjøs til melkeproduksjon her på gården, og leddporter er det eneste som er igjen på handlelista. Har hørt mange skrekkhistorier om andre som har måttet bytte porter etter bare ett år pga. korrosjon, og det vil ikke jeg. Noe som vet hvilket merke jeg bør satse på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Det er nok viktig å spesifisere hva de skal brukes til. Jeg har en foldeport fra forsentral og ut (men har en annen tett dør inn til fjøset). Det er en svensk Prido-port og den kunne bestilles med såkalt \&quot\;stallpaket\&quot\; om den skulle brukes i direkte kontakt med fjøsluft. Antar at det betyr materialer som er mer motstandsdyktige mot korrosjon i hengsler og beslag. Dette gjelder sikkert for flere leverandører og er noe du bør spesifisere når du ber om tilbud. Ellers er vel Hörmann kjent for å være topp kvalitet på porter, uten at jeg har noen selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...