Gå til innhold

Fjøskamera


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilke fjøskamera er best og hvor får man kjøpt disse ? Priser og kvalitet er vel varierende ?

 

Jeg vurderer å anskaffe før lamminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvilke fjøskamera er best og hvor får man kjøpt disse ? Priser og kvalitet er vel varierende ?

 

Jeg vurderer å anskaffe før lamminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

*Hei.

Elotec selger nå noen gode fjøskameraer som er trådløs. Du får en skjerm som er som en flatskjerm til PC og den kan også brukes på PC når du ikke bruker kameraene. Kamera og skjerm er trådløs så det eneste du behøver er strøm. Har hørt om storfebønder som har brukt dette systemet og de var meget godt fornøyd. Det er også lyd på kameraet så du hører hva som skjer i fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Fjøskameraet til Elotec: Kva pris? Kor lang er rekkevidda? Korleis fungerer det i ein halvmørk fjøs, med betongveggar (med tanke på sending)?

Eg vurderer eit Linksys Wireless PTZ Video Cam, med eigenskapane \&quot\;Pan/tilt/zoom/audio\&quot\;, til kr 1.590 + mva. Med det kan du kople deg på trådlaust nettverk, og ha pc på soverommet med eit program som styrer kameraet.

Nokon som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gång først/midt på 90 talet vart det kjøpt Philips overvåkingskamera her for bruk under kalving og grising. Det er ikkje tråløst,så det var noko jobb å legge opp kabler og kontakter rundt omkring. Og leverandøren/selgeren var spent på kor lenge eit slik kamera kunne holde i eit fjøsmiljø,for det var ikkje beregnet for det. Kameraet rauk i fjor,men det holdt da i over ti år. Det er fargeskjerm og lyd på det. Er blitt avhengig av fjøskamera ja,er inntjent mange ganger. Har berget mange griser pga kameraet. Fulgte med egen skjerm til å ha inne,med mugligheit for å koble på inntil 4 kamera.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest hendel_1

www.norsat.no

 

dyrt men bra:D har det i storfefjøs. funker som fjell. sørg for å få kamera med stort nokk rekkevidde! kameraet mitt har 150 graders synsvinkel (normalt 90 ) og det har suveren lyd:) jeg har festet det til en skrutvinge slik at jeg kan sette der jeg har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym
Grene har noe som heter cowcam. 800m rekkevidde ved fri sikt. Mener eik har kampanje på dette settet nå. Skal vistnok gå an å koble både mot pc, tv og mobil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...