Gå til innhold

Ålø quicke 45 lastedemper


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en brukt Valtra med en Q45 laster på. Traktor og laster er fra 2007. Problemet mitt er at jeg syns lastedemperen "gir seg" litt lite. Ser i håndboka at det er tre trinn. Skal være en skrue forran på tverrbjelken. Men det står jo ingen ting på den blå skruen. Skal det være trinn, eller som min, som en skrue med gjenger? Hvilken vei er hva? Hvordan sjekke at den virker som den skal?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
er en plastknott du vrir på på min det er merket av med 3 streker ene er fast andre er kun demping nedover å en er demping beggeveier. ellers er det vel el betjening ifra hytta å få som ekstra utstyr kansje det er det på din i å med at du ikke har knotten?for den er enkel å se
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, burde vell passet på og si at det er el betjening fra hytta... Mener og se at ventilen sitter der du antagelig har denne plast knotten. Betyr det at det ikke er mulig for meg og veksle mellom disse 3 trinnene? Hvor mye pleier en laster og gynge med tom skuff montert? Er det tydelig forskjell hvis du skrur demperen av?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Den blå &quot\;knotten&quot\; er kun mutteren som holder magneten til ventilen om du har el betjent demper. Når du skrur på demperen ser man stortsett tydelig at lasteren beveger seg noe opp ved tom laster,om du kjører den opp ned fort merker du tydlig om demperen fungerer og du ser det på løftesylindrene. Hvis det ikke skjer noe er det lurt og skjekke/måle elkontakt mellom traktor og laster,sammler seg ofte mye ir og dritt der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en n121 bruktimport...der er bryter i panelet for demping men ingen akkumulator montert på laster. kun strøm ligger klart fram.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa lasteren litt mer igår. Med skuffen &quot\;full&quot\; med grus gynger lasteren skikkelig. Var også og leverte en euro pall med ved, og kunne da ikke merke noen forskjell på lasterdempingen på/av etter vei. Skal den være så stiv? Eller kan det være en justeringssak? Kanskje best og kontakte verksted og få målt trykket...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Anonym

Fant du ut om det er noe justering på dempingen?

Har selv en 2008 valtra med 45 laster og original joystick, og min er også ekstremt hard på dempingen. Hadde vært kjekt å kunne justert den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

&quot\;Justering&quot\; på lasterdemping er vel stort sett å endre ladetrykket på pulsdemperen... Ring Ålø Norge og hør om de har noen anbefalinger, det kan spare deg litt prøving og feiling. Selve jobben kan du få gjort på nærmeste verksted som driver med hydraulikk.

 

http://www2.alo.se/no/Sider/Service.ept

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...