Gå til innhold

redskapshus med gårdsverksted


Gjest

Anbefalte innlegg

er i tanke/drømmestadie på redskapshus med isolert gårdsverksted. 15m langt 15m brett å 5m høyt...innkludert verksted. hva er grei bredde på verksted/redskapsdel??? leverandører?? stål.?? tre??? priser.???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
er i tanke/drømmestadie på redskapshus med isolert gårdsverksted. 15m langt 15m brett å 5m høyt...innkludert verksted. hva er grei bredde på verksted/redskapsdel??? leverandører?? stål.?? tre??? priser.???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg tror det blir billigst å bygge i stål hvis du skal ha god takhøyde og sette bort hele jobben. Skal du gjøre mye sjøl så kan du vurdere å bygge i tre. På stålhus er det ofte best å få huslengden til å gå opp med 6 meters lengder, altså 12 meter eller 18 meters lengde i stedet for 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har selv 6x9 meter og det er ALT for lite. Vurderte 9 meter bredde (12 var uaktuelt for da ødela det for resten av bygget) men knappet ned til 6 for å spare oppvarming og isolasjon. Angret fra første dag.

Leier meg inn på et på 12 x 12 meter (2 kjøreporter) og det skulle med fordel vært et par meter dypere slik at jeg kunne kjøre inn traktor + henger. Blir visst aldri stort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Vi fikk for noen år siden tilbud på industrihall fra flere leverandører, men firmaet vårt raknet litt i kantene så hallen ble aldri bygd. Det skulle blitt verksted og lager for et mindre anleggs- og transportfirma samt en kontorfløy. Vi tenkte oss en hall på ca 15 x 30 meter, med 4,6 meter høye porter langs hele langveggen. De rimeligste tilbudene var i stål, og som jensb sier så var det lagt opp til 6 meters seksjoner hele veien. Derfor ble kvadratmeterprisen lavest med 6 meter mellom stålbuene. Ett firma ville ha maks 5 meter mellom buene, og da ble det 7 buer i stedet for 6, og kvadratmeterprisen økte. Den isolerte delen av hallen skulle bygges med 10 cm tykke sandwichelementer mens kaldtlageret var bare bølgeblikk. Med betonggulvet og alt sammen så varierte kvadratmeterprisen for hallen mellom 2000 og 2500 kr pr kvadratmeter, men dette er ca 10 år siden. Gamlekara mente det var for dyrt så de fortsatte å betale leie der de var i stedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD_Tracker_1
Jeg hadde ville bygget med tradisjonelt reisverk, vertfall på den isolerte verksteddelen. Man får mange dårlige punkt ved å isolere ett stålbuebygg, så sant ikke isolasjonen ligger utenpå buene slik som sanwitch elementene gjør, et reisverk bygg må vel ikke klees med panel? man kan vel skru på stålplater på det like godt som på ett stålbuebygg, og da slipper man den malinga som det er snakk om. Men skal man ha kran eller lignende i taket så er det stål som er tingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei.

Jeg gjenoppliver en eldre tråd her for å formulere mitt spørsmål:

Jeg går med tanker om å sette opp et bygg tilsvarende som nevnt her (250-300m2). Er det noen som kan anbefale seriøse leverandører av stålbygg? Kom gjerne også med erfaringer/tips/lærepunkter dersom du har vært gjennom prosessen med oppføring av stålbygg.

Alle innspill mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stål og landbruksbygg får skryt av de som har kjøpt vet jeg.

Fikk tilbud fra dem på litt forskjellige løsninger, men det blir ikke billigere enn å bygge i tre.

Iværtfall ikke om man skal isolere.

Jeg hadde bygd i tre og kjøpt precut fra PH takstoler.

Det blir helt sikkert billigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We are company from poland. In Poland we build a lot of steel construction, we spacjalise in darm building. We want to came on the Norway market so we have very good price. My phone number is +48 534 756 802 e-mail: hexagon.poland@gmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...