Guest Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Har tenkt å kjøpe meg en varmtvannsvasker til å ha i fjøset, og som også skal brukes noe ute på traktor og redskap. Noen som har erfaringer med forskjellige merker osv, hva anbefaler dere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest helmer_1 Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Har tenkt på enten Foma eller Kärcher, men er litt usikker. Har en Nilfisk jeg ikke er fornøyd med og har hatt to store Kew før. Servicetilgang er viktig, Pema har service på Kärcher vet jeg, men hvem har service på foma OS, Georg Martin? Har sett litt på denne: http://www.karcher.no/no/Produkter/Profesjonell_rengjoring_og_Industri/Profesjonelle_hoytrykksvaskere/Profesjonelle_hoytrykksvaskere_varmtvann/Profesjonelle_hoytrykksvaskere_varmtvann_superklasse/10716210.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest billy_the_kid_1 Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Hva med kranzle, hører bare positivt om dei. Og ein kjenning kjøpte sjølv fra utlandet på nett til halv pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Eg har hatt Alto 3040 HA, og større drit trur eg du skal leita lenge etter. Inn og ut av verkstad, med skifte av hovedkort, ventilar og ymse diverse til alle tider. Var skikkeleg god når han var i orden, men alt for mykje tull. Mulig at nye Alto (Nilfisk) er betre, men eg vågde ikkje ta sjansen, så eg kjøpte Kärcher HDS 10/20-4 MX for eit par år sidan, og den har fungert heilt topp til no i alle fall. Integrert slangetrommel med 20 m slange. Kosta rundt 23.000,- på kampanjepris når eg kjøpte han på Agroteknikk-tilbud. Veit om eit par Foma-er, og begge har vore ein del på verkstad på den tida eg har hatt min Kärcher. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Kjøpte Alfa Laval-varmtvannsvasker i `97, og den har det ikkje vært no tull med, går den dag i dag :) Alfa Laval er kun eit plastlokk utenpå ein Kerchervasker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Hei. Har hatt Foma Powerwash 175 siden 2008. Ikke noe problemer før i år. Da var det en trykkbryter som meldte seg ut. Men med mobile servicebiler og blid servicemann så var det enkelt å ordne. For service se: http://foma.no/kontakt-oss.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Har hatt nilfisk alto, elendig maskin pluss dårlig service. Kjøpte kercher for tre år siden, litt småfeil til å begynne med men suveren service. Sjekk at du kan få reparert maskinen i ditt nærområde! Å måtte sende den avgåtde tar uker…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Har selv en Stihl, som er veldig veldig mye brukt og ganske gammel. Den beste vaskeren jeg noen ganger har sett. Har faktisk ikke jort annet enn å byttet lanse og håndtak, det er vel ganske bra. Foma har et av landes største forhandlernett, og er den største leverandøren i landet, har villet prøvd det eller Stilhl. Kommer vel ann på forhandler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest helmer_1 Posted July 25, 2014 Share Posted July 25, 2014 Ser ut til at det er litt blanda erfaringer, men heller kanskje helst mot en Kärcher. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest helmer_1 Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Da ble det en Kärcher HDS 12/18-4 S fra Klopp. Håper det blir bra OS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Vurderer å innvestere i en varmtvannsvasker, men blir skeptisk når jeg ser alle som har problemer med sine vaskere. Høytrykkspyleren som nå har gjort sitt, har fungert klanderfritt i 25år. Bør jeg heller satse på en ny "\;stor"\; høytrykkspyler, eller en varmtvannsvasker til doble prisen? Den vil hovedsakelig bli brukt til vask av maskiner og rengjøring av grindene i tallefjøset en gang i året. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.