Guest Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Jobber med en hjemmeeksamensoppgave og leter etter argumenter for og i mot strekkmetall og komposittgulv i sauefjøs. Noen erfaringer å dele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Pluss for plastgolv, er renhold, varighet og pris. Pluss for strekkmetall er pris, til dels sklisikkerhet og kostnad dersom understøtting eksisterer fra før. Klauvslittasje er et diskusjonstema, men erfaringer viser både noe mer slittasje på strekkmetall, og ingen/lik som plast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Har strekkmetall til 100 vfs, rimelig godt fornøyd med dette men hvis jeg skulle bygd nytt ville jeg antakelig valgt plastgolv. I normalsituasjonen er strekkmetall renslig, lett å holde rent og gir god klauvslitasje. Problemet, i allefall hos meg, er at det blir kondens på strekkmetallet i kaldperioder når ventilasjonen må stenges ned, dette gjør at fôrrester fester seg og det blir raskt problemer med å holde golvet rent. I tillegg blir metallet veldig kaldt, og jeg tror nok det rent dyrevelferdsmessig er et "\;lunere"\; liggeunderlag med andre materialer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.