Guest Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Jeg har en stoll laster med elstyring som jeg plages mye med. Styringsenheten som er festet til sentralen ute på braketten ryker. Jeg kjøpte ny traktor i 2004, og den første røk allerede første året, den fikk jeg på garantien. Så røk den igjen i 2007, da måtte jeg ut med 16 800 + mva. Nå har enheten røket igjen, og det irriterer meg grenseløst. Stoll har vert vanskelig i sånne tilfeller og kjørt hardt på 1 årsgarantien. Er det noen som har lignende tilfeller. Hva kan jeg gjøre? Jeg tenkte å skru styringa løs og sende den inn til stoll for testing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Senjabonde_1 Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Jeg har en stoll laster med elstyring som jeg plages mye med. Styringsenheten som er festet til sentralen ute på braketten ryker. Jeg kjøpte ny traktor i 2004, og den første røk allerede første året, den fikk jeg på garantien. Så røk den igjen i 2007, da måtte jeg ut med 16 800 + mva. Nå har enheten røket igjen, og det irriterer meg grenseløst. Stoll har vert vanskelig i sånne tilfeller og kjørt hardt på 1 årsgarantien. Er det noen som har lignende tilfeller. Hva kan jeg gjøre? Jeg tenkte å skru styringa løs og sende den inn til stoll for testing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJ_1 Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Er det deg Terje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Senjabonde_1 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Ja, det er meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Dette synes å være et gjennomgående problem med el-styrte lastere, nær sagt uansett fabrikat. Traktorenes egne, originale joysticker fungerer stort sett brukbart, men de fleste ettermonterte løsninger er et sorgens kapittel. Mange MF-kunder med Moelv-produsert joystick er sikkert enige i dette, sammen med nær sagt alle som har kjøpt Ålö CDC. Jeg tror hovedårsaken til problemene er at selve elektronikkenheten sitter festet til hydraulikksentralen, hvor det spruter møkk og vegsalt på den fra framhjulet. Hvorfor er ikke boksen i stedet plassert tørt og varmt inne i førerhytta? Det er jo en smal sak å forlenge ledningene til solenoidene med halvannen meter. Mitt råd til de som ønsker en driftssikker løsning er å kjøpe originaljoystick eller gammeldags vaiertrekk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Senjabonde_1 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Jeg har registrert at de originale joystickene fungerer godt. Det fantes ikke på denne modellen jeg har. Dette er ikke en ettermontert joystick, alt ble kjøpt nytt sammen med ny traktor. Hadde jeg visst at det skulle bli så store problemer med dette systemet, hadde jeg selvfølgelig kjøpt vaierstyring. Det er også et kostnadsspørsmål om jeg skal bytte til vaier, må jo bytte hele hydraulikksentralen også i samme slengen. Det kunne jo være en ide å få lengre ledninger til elektronikkenheten. Jeg er helt enig i at plasseringen er veldig utsatt. Er det flere som har innspill om dette problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Vil vell berre anbefale å skifte til manuell sentral med vaier.Det kan eg skaffe deg for en meget bra pris,dersom du er interesert så ring meg på 90058471 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Senjabonde_1 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Dette er en laster med 3 og 4 funksjon samt hydraulsk redskapslås. Det er også hydraulisk paralellføring, finnes det vaierstyringer som kan styre alt dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Snakk med Hycan, dei leverer deler som passer, til en mye hyggeligere pris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.