Gjest Alfi_1 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Mottok for noen dager siden en pakke i posten med noe såpegreier som jeg ikke har bestilt. Var ikke hjemme da posten kom så pakken lå på trappa. I dag får jeg faktura fra et selskap som kaller seg Terra Resource AS. De forlanger over tre tusen +mva for tre kanner med såpe. Prøver å ringe tlf.nr oppgitt på fakturaen men får bare svarermaskin. Hva bør jeg gjøre for ikke å bli sittende med skjegget fullt av postkasser i denne saken. Å betale er helt uaktuelt... Burde vel helst meldt dette til Politiet. -Alfi- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Mottok for noen dager siden en pakke i posten med noe såpegreier som jeg ikke har bestilt. Var ikke hjemme da posten kom så pakken lå på trappa. I dag får jeg faktura fra et selskap som kaller seg Terra Resource AS. De forlanger over tre tusen +mva for tre kanner med såpe. Prøver å ringe tlf.nr oppgitt på fakturaen men får bare svarermaskin. Hva bør jeg gjøre for ikke å bli sittende med skjegget fullt av postkasser i denne saken. Å betale er helt uaktuelt... Burde vel helst meldt dette til Politiet. -Alfi- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tracker_1 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hvem er det som har skrevet under på at pakken er mottatt? Hvis ikke Du, naboen, eller noen annen har gjort det så har vel postmannen gjort det, og det er vel ikke helt etter boka..? Uansett, stå på, ikke gi deg før du blir kvitt dritten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Så lenge kravet er omstridt, og det blir det jo når du sender svarbrev, vil ikke inkassoselskapene ha det. I verste fall ender du i Forliksrådet og der må de nok bevise at du har bestilt varene. Jeg tror ikke du har mye å frykte hvis du bruker oppskriften til Rune, men slikt er uansett ubehagelig og unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men når bestillingen går over telefon har ein ikkje mykje bevis å fara med. Eg vart oppringt og fekk eit svært godt tilbud, påstod dei.Hadde kjøpt vaskemiddel der før, men bestemt meg for at no skulle det vera slutt. Selgaren var god til å prate for seg og lova meg ei prima jakke på kjøpet, heilt gratis. Eg gjekk desverre på limpinnen, og Og bestillinga vart 1pk. maskinvask,2 flasker maskinrens, Dei lovde og gratis frakt. Alt eg skulle betale var Kr. 598.00 Litt for godt til å vera sant, det burde eg ha sett med ein gang. Då sendinga kom viste det seg å vera 2 pk vaskemiddel. 2 fl. maskinrens og ei rekning på kr. 7531.25 Det einaste som stemde var at det var gratis frakt, og jakka var med. At jakka ikkje fall i smak er ein annan sak. Har ringt og klaga men det einaste eg oppnådde var betalingsutsettelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 A. H. Re: Skal bindende avtale være inngått slik som TR AS her påstår må vel de kunne bevise det. Gi klar beskjed om at varene - og ikke minst fakutraen - du mottok ikke var i henhold til det som var avtalt. Mener de noe annet så får de sende dokumentasjon i form av opptak av telefonsamtalen ell. TR AS eller andre forhandlere kan ikke, som en av to avtaleparter i et kjøpsforhold, egenrådig bestemme hva partene ble enige om. Send også en skriftlig henvendelse (for dokumentajson) om at kravet bestrides for å sikre deg mot evt. inkassokostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Har selv fått tilsvarende forsendelser. Jeg gjør det enkelt: jeg sender mail til firmaet hvor jeg meddeler at jeg bestrider kravet og at tilsendte varer kan hentes på tilsendt (min) adresse. Jeg bruker ikke energi på å sende varer tilbake, og de kan heller ikke kreve dette. Det blir ofte kreativ og morsom mailkorrespondanse med avsender og det resulterer ALLTID i at jeg sitter igjen med gratis varer som jeg ikke har bestilt. Husk at det magiske ordet er : bestrides. Bruker du dette kan ikke firmaet lovlig sende kravet til inkasso. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Eg det noen som har mail adr til Terra? eg har og motatt en faktura på 7500, for såpe som eg aldri har bestilt. Så da eg ringte å spurte om mail adr deres, fikk eg til svar att det hadde de ikke, så vi fikk ta alt på tlf. Dette føer eg ikke er godt nok i det heiletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 post@terraresource.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 takker så meget for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Her er mer kontaktinfo om firmaet. http://www.proff.no/selskap/terra-resource-as/f%C3%B8rde/kjemikalier-og-kjemiske-varer/Z0HFVD7W/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Dette er noe dritt.. Andre gangen dette har skjedd med meg nå. Første gangen så ringte jeg og skulle få tilsendt returlapp. Fikk aldri noen returlapp....og saken var plutselig ute av verden. Dette er vel i mai i fjor. I sommer stod det plutselig to esker med såpe på trappa mi da jeg kom hjem fra jobb. Det lå også en fantastisk fin jakke i den ene esken....hahaha. I dag mottok jeg en inkassosak fra Kreditorforeningen på over 8 000,-.. Har aldri mottatt noen regning fra Terra Resource AS eller fra Kreditorforeningen tidligere. Er rimelig irritert nå. Og lei av all såpa som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hva i all verden skal du med returlapp?? Send mail til inkassoselskapet og si at kravet bestrides. Da kan de ikke gjøre noe som helst! Du er ikke pliktig til å bruke din tid og energi til å sende tilbake noe du ikke har bestilt. Skriv mail, brev eller ring til firmaet hvor du underretter dem om at feilsendte varer kan hentes på din adresse, og skriv gjerne at det må skje innen en uke. Det er de som sitter med bevisbyrden, og siden de antakeligvis ikke har bevis, sitter du snar som eier av vaskemidler og jakke uten å ha betalt for det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apple_farmer_1 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Er dette samme gjengen som kalte seg Tema for noen år siden? Mener de holdt til i Førde eller deromkring. De har tydeligvis satt et stort rødt kryss over gården her, har ikke sett noe til de på mange år etter at jeg et par ganger fortalte hvor de kunne stappe såpa si. Ser i skattelistene at virksomheten tydeligvis gir gode inntekter, både daglig leder og styreleder står oppgitt med millioninntekter. Følg ellers oppskriften til Rune, anbefaler å sende rek. brev, da er du sikrere enn bare med telefon. Litt mer jobb, men da kan du nok fort bli sittende igjen med en eske vaskemidler for innsatsen, siden de neppe gidder å komme for å plukke opp varene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Litt på sidelinjen: Har omsider handlet smarttelefon, jeg kan anbefale en gratis app. ved navn AntiTelefonTerror. (gjelder telefoner med Android system) Denne har oppdaterte lister på alle telefonselgere i Norge, og kan programmeres til å legge på røret hver gang en selger ringer. Samtidig får du info med navn på firmaet som har prøvd å ringe. Jeg har testet denne siden juni, fungerer over all forventning:) Til og med teleoperatøren min blir avvist. Beklager dersom dette blir oppfattet som reklame, men denne er rett å slett for god til å gå forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hei alle sammen Som våre faste kunder veit er vår kundetelefon bemannet alle kvardager frå 0900-1100. Slik har det vært siden 2006 om noen ringer utenom denne tiden er det en telefonsvarer som informerer om vår telefontid, evt ferier osv. Nummeret er det samme som vi har hatt i alle år, og vi setter pris på at de fleste har skjønt dette og som ringer oss om de skulle være spørsmål. Til dere andre som ikke har skjønt det håper vi at denne teksten vil være oppklarende Tlf: 578 26 711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar