Gå til innhold

useriøs dekkforhandler


Gjest

Anbefalte innlegg

da jeg skulle kjøpe nye dekk til traktorn min ringte jeg først dekkforhandleren å fikk en pris som jeg gotok og jeg fikk montert dekka.men nå når jeg fikk fakturaen i posten så var prisen nesten 4000 høyere. jeg ringte forhandleren igjen,men han mente summen på fakturaen er det tilbudet jeg fikk i forkant også.og han kunne ikke forstå hvor jeg hadde fått mine tall fra. er det noe jeg kan gjøre?? eller må jeg bare gota å betale fakturaen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
da jeg skulle kjøpe nye dekk til traktorn min ringte jeg først dekkforhandleren å fikk en pris som jeg gotok og jeg fikk montert dekka.men nå når jeg fikk fakturaen i posten så var prisen nesten 4000 høyere. jeg ringte forhandleren igjen,men han mente summen på fakturaen er det tilbudet jeg fikk i forkant også.og han kunne ikke forstå hvor jeg hadde fått mine tall fra. er det noe jeg kan gjøre?? eller må jeg bare gota å betale fakturaen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kan legge til at traktoren nå er solgt og sendt til en helt annen kant av landet,så å levere tilbake dekka igjen blir vanskelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

for å ta detaljene:

traktoren skulle selges og jeg hadde fått en intressert kjøper.Siden bakdekka(520 70 r38) var udslitt blei kjøper og jeg enige om at jeg skulle montere nye dekk.kjøper ønsket 600 dekk hvis de var mulig,og han skulle dekke meirkostnaden med 600 isteden for 520 dekk.jeg rigte derfor to dekkforhandlere for høre pris på både 520 og 600 dekk.den ene forhandleren skulle ringe meg opp igjen (noe som aldri skjedde) ,mens den andre fikk jeg pris med en gang.dekka var:

uniroyal 520 70 r38. pris: 12186+mva ferdig montert på traktor for begge dekka(husker jeg spurde en ekstra gang om dette var for et eller to dekk)

mitas 600 65 r38. pris: 17819+mva ferdig monter på traktor for begge dekka.

siden den andre forandleren aldri ringte opp igjen fikk jeg montert mitas dekka og solgt traktoren.

men nå har jeg fått fakturaen på dekka og den var på 21527+mva, en sum som jeg aldri har hørt før. jeg ringte selfølgeli forhandleren igjen for å høre hva som hadde skjedd,men det kom jeg som sakt ingen vei med.

 

vet ikke om det er noe jeg kan gjøre?? Skaffe advokat kanskje?? eller er det bare å bite i det sure eplet å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Tror ikke dette kan løses juridisk. Fordi så vidt jeg vet ble prisen avtalt via telefon og ikke skriftlig? Da blir det bare ord mot ord.

 

Men ville dratt og møtt dekkforhandleren og snakket med han, og sakt at dette var en useriøs opptreden, og at du skal sørge for at folk får vite om det.

 

Du kan kanskje kontakte forbrukerrådet og høre, men for all del la ikke dette gå til inkasse for din del. Da går det bare ut over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...