Jump to content

Lønn til Gårdsbestyrer

Recommended Posts

Hei,

Er det noen i Forumet som har gårdsbestyrer og/eller som har formening om hva som er riktig lønn til denne?

Finner ikke noe på avløsertariffene. Lønna må jo stå i forhold til arbeidsomfang og ansvarsområder, men for vår del er det snakk om noen til å drive/bestyre et melk, kjøtt og korn bruk med tilsammen ca 3 årsverk og 2-3 ansatte/praktikanter. Gardbrukern (meg selv) er tidvis mye bortreist.

Guest je_1
Eg veit ikkje kva som er rett lønn, men eg regner med at du er ute etter ein allsidig person som kan det mesta av praktiske ting, har agronomutdanning og ståpåvilje og er løysningsorientert! Leiareigenskapar er jo også vesentlig her. Viss ein slik person finnes, så er det i allefall ein som lett får seg jobb andre plasser, så då må du tilby han lønn som tilsvarer ei god handtverkar lønn. 450000 kansje?

Guest Henke_1
Enig med je. Dette er en jobb for den ekstremt allsidige, samtidig som han/hun må være oppdatert innenfor et veldig vidt fagfelt. Her er det vel også muligheter for noen reale arbeidstopper, så du bør vel kanskje ta med overtid i regnestykket. Evt. ei raus fastlønn! \;) Hvor stor er den aktuelle gården?

Guest Henke_1

Høres ut som en knalljobb, spør du meg! Hadde jeg vært ferdig utdanna og uten en viss mulighet for odel hadde jeg lett søkt på jobben! Ring meg om 5 år a! :D

Hvor i landet holder du til?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...