Gjest Anonym Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Gjelder det samme regler for verdiberegning på traktor som det er på personbil? Ikke momsregisrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Gjelder det samme regler for verdiberegning på traktor som det er på personbil? Ikke momsregisrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Eg har hatt traktor i mange år, og den eg har no er min tredje. Ingen av dei har komt med på ligninga. Det gjer heller ikkje plenklipperen eller snøfresen, så eg går utifrå det går under summen for innbo og løsøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 en traktor i næring opptrer kun i saldogruppe, ikke selvstendig som formuesobjekt for ligningsformål, men er selvsagt en del av løsøre i driften og fpr derigjennom betydning for formuen, med sin til enhver tid avskrevne verdi. en privat traktor opptrer vel som vanlig løsøre, meg bekjent er det ingen spesielle verdsettelsesregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Skal traktoren da inn på post 4.2.5 motorkjøretøy under Innbo/løsøre? Siden jeg ikke er registrert som næringsdrivende kan jeg vel ikke føre den opp som avkskrevet under post 4.4.1 for avskrivbare kjøretøy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar