Gå til innhold

økonomien i å øke melkekvoten


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har idag 20 kyr med 100000 i kvote har fått tilbud fra nabo om leige av kvoten hans på 50 000liter for 0,4kr pr liter (er det en fornuftig pris)? eg må da bygge om til 24 kyr noe som vil koste ca 200 000.så spørsmålet mitt er va vil dette kunne gi i økte inntekter for meg?

Har forøvrig nok grovfor til å fore dei ekstra dyra samt deira avkom,

har fullt påsett av egne okser/kviger.

har ikkje anna gjeld på gården nå men må låne dei 200k som eg treng til ombygginga.

har nettop tatt over så eg har ikke så god oversikt på økonomien enda bortsett fra dei tal som rådgiveren kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

Har idag 20 kyr med 100000 i kvote har fått tilbud fra nabo om leige av kvoten hans på 50 000liter for 0,4kr pr liter (er det en fornuftig pris)? eg må da bygge om til 24 kyr noe som vil koste ca 200 000.så spørsmålet mitt er va vil dette kunne gi i økte inntekter for meg?

Har forøvrig nok grovfor til å fore dei ekstra dyra samt deira avkom,

har fullt påsett av egne okser/kviger.

har ikkje anna gjeld på gården nå men må låne dei 200k som eg treng til ombygginga.

har nettop tatt over så eg har ikke så god oversikt på økonomien enda bortsett fra dei tal som rådgiveren kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Larse_1

Det er jo ein viss risiko at du ikkje får gjære ombygginga, viss det går under større ombygging eller ominnredning skal det bygges om til lausdrift? Trur kanskje det er noko med viss du har under et visst antall kyr så slepp du frå det, men i 2024 må ein visst allefall sikre god dyrevelferd, med feks luftegarde osv. Eg er litt usikker, men tenkte kanskje nokon andre kan utdype.

 

Uten å skifte tema, syns eg nok kanskje bonden som bare har 50000l kanskje kunne vurdert å selge deg kvoten. Men det er sikkert gode grunner for å ikkje gjære det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Larse_1

Da har eg også eit problem, hadde håpet å kunne øke fra 24 til 30. =( Men har lest en del og det virker som om man godt kan bruke båsfjøs slik som dei er, så sant man lager til en luftegarde kyra, slik dei får \&quot\;mosjonere\&quot\;. Det virker også som det blir tatt hensyn til økonomiske problemer med ombygging, slik at viss det viser seg at bruket er så lite at det ikkje kan svare seg å bygge nytt kan det fires på kravene.

 

Ut i fra det eg forstår er det egentlig bare snakk om at bedre dyrevelferd.

Det nevnes ting som:

-Lenger beite sesong dersom det er mulig.

-Luftegarde eller beite (det står og litt om at du kan lufte halvparten av kyra eine dagen og resten den neste, her er det også nevnt at dette ikkje gjelder heile dagen med ein periode.

-Også er det jo dette med ligge båser og matter.

 

For mange bønder ser eg for meg at mange kan gjere investeringer langt mindre en ved å bygge heilt om, eller nybygg. Dei lurer feks fritak ved seters drift, sidan dyra er ute på dagen.

 

Viss dette er slik det blir kan me håpe at sjølv mindre distriks bønder kan overleve. Kanskje nokon andre har snakke med rådgiver om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei igjen

er det ingen som har eit overslag på hvor mye intekten vil øke?

 

ola :ja det burde kunne gå å levere 150t på 20 båsplasser men eg har en filosofi om att en lavere avdrått fører til mindre press på kua og dermed mindre sykdom og på samme tid får en fleire kalver til oppforing samt meir tilskudd,så etter min teori så er det like god økonomi å produsere 150t på 24 kyr som på 20 kan legge til att vi bruker å ha en lang sommerferie for dyra ut ca 10juni og inn ca 15september med kalving tidligt i oktober så det blir kun ca 7,5 måneder å produsere på.

 

det med godkjenning for ombygging trur eg ikke er eit problem en annen nabo bygde om fra 20 til 30 båser ifjor å fikk det godkjent av mattilsynet fjøset hans er identisk med min. var bygd samtidig med samme tegninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Larse_1

Du vil kunne få litt høgare timelønn Kofi, viss du har alt på en forgang så vil det jo bare være snakke om minutter ekstra i forhold til foring og melkinga tar den tida den tar. Har også trua på at press på dyra gir sjukdom og kortare brukstid. Nå som kraftfor prisen er så høg er det kome skriv om bedre økonomi med grovfôr. Problemet for min del er at eg har ikkje så mykje dyrka tilgjengelig, rundt 110da, og bare 100utmark der sikkert 30 av dei nærmest er myr.

 

ValtraN92 I ein tråd som eg har gåande, har eg og vage planer om å øke fra 24 til 30. Da eg nevnte at eg var redd for lite plass til ungdyra, meinte andre her at det kunne være et alternativ å sette ungdyra ut, i kalvehytter.

 

Kven må ein snakke med for å forsikre seg at ein ikkje hiver penger ut vinduet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...