Gå til innhold

Drive selv eller kjøre for andre?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om dette? Økonomi, frihet osv... Er mer moro å drive selv, og se at det lykkes, men usikkerheten er mye større....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen som har noen formening om dette? Økonomi, frihet osv... Er mer moro å drive selv, og se at det lykkes, men usikkerheten er mye større....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
minuset med leiekjøring er helt klart å kombinere det med været. skal man i tillegg forflytte seg over lengre avstand tar jo det også tid. det blir jo vanskelig å planlegge også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mye bedre å ikke drive leiekjøring. Man blir en slags husmann som må stå på pinne for andre når det passer dem.

Dessuten er prisene på leiekjøring såpass dårlige at det er nesten ikke noe igjen når maskiner og driftsutgifter er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
vel p.o., angående dårlig økonomi hos entrepenører, så stemmer vel det til en viss grad. hos de store entrepenørene er det ikke akkurat kjempe-lønn for innleide kjørere, og det er stor \&quot\;gjennomtrekk\&quot\; av folk. men noen mindre entrepenører som for det meste kjører selv ser det ut til å gå bra med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ville aldri latt en entrepenør komme innpå mitt jorde med sitt utstyr,for det andre så har de alt for stort utstyr(og da tenker jeg på tyngdekraft).For det tredje gjør entrepenøren dårlig jobb når det gjelder såing,tresking,slåing av gras.Entrepenørene er som oftes veldig redde for kanter så det blir stående igjen 2-2,5m rundt åkeren.For det fjerde så sender entrepenøren en gutt unge på 18(kjører sikkert gratis)som skal gjøre jobben uten noen form for erfaring,og det skal skje på kortes mulig tid,og det vil si igjen dårlig utført arbeid.Jeg har sett på en del entrepenører og konklusjonen er at de driver en form får cowboy virksomhet,med leie og leasinger av maskiner og dårlig rengskap.Og ikke minst de skal konkurere med andre innen bransjen,så de dumper prisene bare får å skaffe seg arbeid.Selv har jeg 700mål med korn,og det klarer jeg godt på egen hånd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

jeg er sjøl entrepnør, firmaet har 8 ansatte, vi utfører massetransport,Grasshøsting,Møkkjøring, jordarbeiding. mine ansatte har to måneder opplæringstid hos oss før de drar til kunden alene. Vil absolutt si det er vanskelig å skaffe folk som kan kjøre, men vi utfører ordentlig jobb.

vil absolutt mene at småe entrepnører er flinkere som kjører sjøl. Vil ikke si at vekta er et problem, jeg har sjøl en 9m butterfly som jeg kjører dette er ingen problem. Avstanden er ikke noe problem vis man kan å planlegge jobben.

Men er enig at der veldig mange useriøse entrepnører ute i landbruket, men disse er borte før man vet orde av det.

Og øknomien er et problem, men jeg som har faste kunder som jeg utfører faste jobber til en fast pris blir ikke dette noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja, er som du sier Svein, skal du overleve som entreprenør i markedet i dag, er du nødt til å være seriøs. Slurving, ikke komme til avtalt tid osv svekker tilliten til kundene før du vet ordet av det. Tror ikke det er mange 18-åringer med null erfaring heller. De få som kjører er så lidenskapelig opptatt av traktor at de har nok sittet noen timer i traktorsetet før... Men selvfølgelig finnes det unntak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Det er også et viktig poeng at entreprenørene skal rekke over mest mulig... Om du kommer der med redskap som bonden har selv på gården er det jo ikke noe vits med innleid entreprenør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

tar dere som driver med pressing pris pr bunt eller på timen?

Har en kamerat som driver med leie presing, og tar pris pr. bunt.

Men i dag dreiv han på en bratt jorde så han måtte være forsiktig ble ikke mange ballene pr time da, finnes det ett slags tilleg for dårlig adkomst ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...