Gå til innhold

Kjøpe gård


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har fått tilbud å kjøpe en stor gård med mye areal for en grei penge vs takst ca 5mill, men det er mye penger for en å starte livet med. Har sauer på en gård jeg låner nå og som jeg kan flytte over til denne pluss jeg har jobb utenom. Vis renta hade stiga til 7% så måtte jeg ut med 33000månden i følge bank. Hva syns folk her inne og starte går med så mye i gjeld. Er 28år. Det står nå på gården ca 6000kubikk hogst moden tømmer furu og gran. og noe må stå 10-15år før det kan hogges. Og jakt leies ut for 25000året. Noen tips og hva syns dere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fjøs til 80 sau. Det andre er bygga om til maskin lager. Før var det ca 100 mål dyrka nå ca 35 mål. Eier har latt det forfalle så må grøftes. Ca 50 innmarksbeite og ca 1800mål produktiv skog og masse lyng, myr, vann sånn uproduktiv skog til jakt og sånt. Jeg har odel på en gård men liten på rundt 7 50 mål og kan bare ha 20-30sau på den. Så frister og satse litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Her får du ein kjempe plass til prisen av ein sentrumsleilighet. Buplass med intektsmulighet, går ikkje ann og få det bedre.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ut med 30 Tusen I måneden I lån mye penger. burde jeg satse på mer sau vis jeg handler har ei 100% stilling nå og sau utenom. Nabo av meg har mix av villsau og svartfjes 100 stykk og 50 NKS han mener det jeg burde satse på. For å utnytte alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud av en jeg kjenner at han fikser opp alle jordene med nye grøfter og rør. Vis han kan jakt I xxx antall år. Er ikke interessert I jakt sjøl.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp!

Ta avtalen om gratis jakt mot fix av dyrka jord.

Invester alle pengene fra skogen i fjøset og eventuelt nydyrking om mulig.

100 mål bra drevet er nok til 150-170 sauer.

Dette betaler lånet og alle kostnader, så tror jeg du klarer å ha litt til investeringer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...