Gå til innhold

bygge ny driftsbyggning


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei går VG! naturbruk og har lyst til å bli bonde. har tenkt å ta over en går lengere opp i dalen som min gammel onkel eier, det er 25år siden de hadde dyr i fjøsen sist og den er snart falle ferdig. pluss at det bare er et hus så jeg må bygge et selv. Har tenkt å begynne med melk og kjøttproduksjon. på gården er det to jorder på samlett areal på:35885,6m2. så noe av driftsbyggningen blir å bå ut på det ene jordet + møker komme.

 

er 17 år og tenker at jeg begynner når jeg er 18år eller eldre.

så mitt spørsmål er hvor kan jeg søke om støtte og hvor kan jeg ta lån siden jeg ikke har jobbet så mye og har fast inntekt.

 

haper på svar

 

MVH Roger Sæteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du må først jobbe som avløser en 2-3 år skaffe deg erfaring! Så må du være gnien og spare alt og ha en egenkapital på minst 0,5 mill.

Helst mere husk kapitalkrevende opplegg dette!

 

Har kjøpt gård på åpne marked som 19 åring for 3 mill så vet litt om dette. Det går mye mere penger enn man tror. Å så må man sette av lit tid til å sove og slappe av ellers arbeider man seg helt i senk. Men man må jobbe 4000 timer i året++ for og få hjula til å svive rundt.

Men først jobb hos andre da får du god erfaringer og spar opp all lønn som ike går til skatt og brød.

 

Når du har kjøpt gården så søker du innovasjon norge om støtte til ny driftsbygning. du får ingen støtte andre steder til kjøp av går besetning driftsløsøre og husbygging.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RogerSæteren_1

takk for tipsene men ønsker flere tips, er helt åpen skal høre med læreren min som driver går hva hun mener \;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...