Gå til innhold

Arve gård


Simen L

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en onkel som eier en gård. Han har ingen barn og det er faren min som er først i rekka på å Arve gården. Faren min er over 70 år og vil at en av barna skal ta over (altså meg). Men jeg vil ikke ta over så lenge jeg ikke kommer til å eie gården. Kan onkelen min gi arven til meg istedenfor faren min når han er i live? Alle i familien vil at gården skal bli i familien og ikke selges til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å ta over en gård innebærer vel at du kjøper gården av din far dersom han er enearving av din onkel.

Siden din onkel ennå lever kan han selv velge å testamentere eller selge hele gården til deg mens han lever. Du bør riktignok vite at din far kan reise en odelsløsningssak mot deg, dersom han ikke innfinner seg i at den blir testamentert eller kjøpt av deg.

Jeg ville anbefalt deg å gå i dialog med din far og din onkel hvor du fremmer dine tanker rundt gården og dens fremtid i familien. Det er ufattelig mange problemer som løser seg med en åpen dialog, samtidig som det er mange problemer som skapes med en lukket dialog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...