Gå til innhold

Runballklype-merke?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Må nok gå til innkjøp av en runballklype. Det blir ikke mer bruk enn til å samle egen slått,stable og kjøre til dyra. Kanskje 100 baller i året. Vil en kellfri holde til dette formålet, eller går den i biter etter kort tid? Forhandler sier de har solgt mange og det er lite klager. De koster 6600, hva er eventuelle konkurrenter i noenlunde samme prissegment?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har kellfri klype-kjøpte som deg berre til eige bruk ca 100baller i året. Men det balla på seg,bokstavle talt. No stabler den ca 5-600baller + foring av ca 200 i året. Så ikkje såå mykje bruk. Men det er ein del naboer låner den og-derfor har den hatt erfarne og uerfarne sjoførar, og traktorer frå 70hk til inntil 200hk!!- denne har fått prøvd seg. Og ja, den er lappa og flikka på, hunn ikkje rart heller! Trossalt har den fungert. Men skulle eg ha kjøpt ny i dag hadde det nok blitt ei dalen klype- sjøl om den koster det samme som 2 kellenklyper...kvalitet er kvalitet, og med rett utstyr blir behovet fort større.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Har selv kjørt med Kellfri-klype til samme bruk som du nevner, og er fornøyd med den. Kjøpte den ny i 2005 og har sanka, stabla og kjørt ut baller til dyra siden, ca 100-120 baller i året. Ingen problemer hverken med sveisepunkter eller andre ting. Så i forhold til en Ålø-klype til ca 14.000,- så synes jeg den gjør jobben like godt. Har riktignok kjørt alt selv, men den har fått prøvd seg allkevel. Bare å kjøpe !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-H_F480_1

Har ei dalen klype, men den som er mest

atraktiv er gøweil si. Den låner naber også.

Sjøl har jeg ca 150-200 baller for året...

E ga ca 6500 for den, og kan sterkt anbefalest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Jeg har Mchale klype og er veldig fornøyd med den. Den er veldig lik Dalen klypa. Håndterer ikke mange ballene i året, men vurderte ikke en gang billig merker da de enten er latterlig klumpete, som gjør det vanskelig og laste/losse henger, eller så er de spinkle og myke som feks Kellfri. Har sett mange Kellfri klyper som er lappet og sveiset på.

 

Dessverre henger ofte pris og kvalitet sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute_1
Da lurte jeg på i samme slengen på hva som anbefales av doble kliper? Tenker da på både enkle mekaniske og hydrauliske?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok gå til innkjøp av en runballklype. Det blir ikke mer bruk enn til å samle egen slått,stable og kjøre til dyra. Kanskje 100 baller i året. Vil en kellfri holde til dette formålet, eller går den i biter etter kort tid? Forhandler sier de har solgt mange og det er lite klager. De koster 6600, hva er eventuelle konkurrenter i noenlunde samme prissegment?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...