Gå til innhold

New Holland TL100 bremse problemer


perjohan92

Anbefalte innlegg

Heisann. Har kjøpt en new holland TL 100 2003 mod. Med 4270 timer. 

Når traktoren ble tatt i bruk la jeg merke til att jeg måtte trykke bremse pedal nesten helt i bånn for att den skulle ta, Sjekket bremse veske tanken å så att der var det nesten tomt for veske.

Etter fylte  veske & luftet Systemet. Etter bare noen timers bruk + en periode på jobb kom jeg hjem til tom tank og att jeg kunne trykke pedal helt i bånn. Ser ingen synlig lekkasje under traktor. 

 

Noen her inne som har vært borti samme problemet ? (Håper virkelig det ikke er en innvendig lekkasje) 😨

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For det første så er det viktig å IKKE fylle bremsevæske på disse traktorene. Det skal være LHM fluid i bremsesystemet, en normalt sett grønnaktig olje. Samme typen som går på hyd. System i blant annet citroen.

hvis det har vært fyllt bremsevæske på den og dette har vært der en tid så er det bare å begynne å plukke bremser på den da pakningene pleier å bli steinharde/glaserte i kontakt med bremsevæsken.  
Og hvis oljen forsvinner uten synlig lekkasje fra bremsepumper/rør så kan du begynne i den enkle enden med hengerbremsen dersom du har dette og håpe det er pakningen i den som er hele lekkasjen men ser for meg at trompetene begge sider bak må av for bytte pakning på stempler der.

har gjort dette noen ganger pga. feilfylling fra kunder
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...