Gå til innhold

Rundballer og jordrotter


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Har hatt problem med at jordrotter spiser hull på rundballene. Jeg har plassert på forskjellige steder med de er overalt her. Har vurdert å grave å fylle i pukk/subbus en plass med dette krever jo litt innsats.

 

Er det noen som har ideer på hvordan å forhindre at jordrottene gnager hull? Har såvidt lest at det kan fungere å sette ballene med litt mellomrom. Og så tenkte jeg å stable mest mulig i høyden. Noen som har erfaringer med dette?

 

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Dette er noe jeg og har vært veldig plaget med. Jeg legger rundballene på en rekke med endene mot hverandre. På de rundballene som lå helt inntil hverandre var nesten alle gnagd hull i. Alle rundballene var gnagd hull i enden. Den rekka der de lå med ca. 50 cm mellomrom var det ingen hull. Ulempen med å legge dem slik er jo at dem tar mer plass...

 

Hvis du stabler alt i en klynge så er jeg redd jordrottene får drømmeforhold. Da kan den gnage i vei uten å være redd for å bli tatt av andre dyr.

 

Men hva er det med einebusken som gjør at gnagerne holder seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for svar.

 

Det kan se ut til at planen blir å stable med godt mellomrom mellom hver ball, og samtidig i høyden. Da blir i verste fall bare de i bunn ødelagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt problem med at jordrotter spiser hull på rundballene. Jeg har plassert på forskjellige steder med de er overalt her. Har vurdert å grave å fylle i pukk/subbus en plass med dette krever jo litt innsats.

 

Er det noen som har ideer på hvordan å forhindre at jordrottene gnager hull? Har såvidt lest at det kan fungere å sette ballene med litt mellomrom. Og så tenkte jeg å stable mest mulig i høyden. Noen som har erfaringer med dette?

 

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...