detedigg Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Har kjøpt eit småbruk med 20 mål innmark. Rundt husene er det berre bitelitt plen og vi ønsker å ta i bruk noe av innmarka til plen hvor det også vil bli trær, bærbusker osv. Er dette lov/søknadspliktig? Vi ønsker også å ta litt andre veien for å utvide gårdsrommet en del for å få plass til å snu ein bil uten å rygge. Der tar vi også av innmark for å få det til. Er det lov? Eventuelt søknadspliktig? Noen vil nok si at jeg bør snakke med kommunen om det. Vi bor i en kommune hvor det er nær umulig å komme i kontakt med saksbehandlere i kommunen uten videre. Alt skal skje skriftlig og når man først sender forespørsel/søker om noe så er det jo ingen vei tilbake. Man må virkelig vurdere om det er lurt å søke på forhånd, derfor spør jeg her 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gil_1 Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Å ta i bruk dyrket mark til hagebruk eller snuplass er ikke lov uten omdisponering. Men jeg hadde nok ikke søkt om et slik bagatellsmessig tiltak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts