Gå til innhold

Føring av regnskap.


Anbefalte innlegg

Holder på med noen sauen( 40 stk)og litt utleie arbeidskraft. Betaler i dag en plass mellom 14-18000 kroner for å holder regnskapet mitt i orden. Da trenger jeg ikke gjøre noe, tar alle kvitteringene og betalte regninger i en konvolutt og leverer de til han. 
 

Synes dette spiser for mye av overskuddet mitt og lurer på om ander også betaler for regnskapsfører for så lite eller fører selv? 
 

Har lurt på å bruke Fiken noen som har noen erfaringer med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fiken er bra, samme med Luca Regnskap (omtrent samme løsning, men billigere). Begge passer småbedrifter som tar hele eller deler av regnskapet selv, og begge har ingen  ekstra kostnader for ditt og datt. 

 

I alle tilfeller kan du sikkert skjære ned på utgiftene til regnskapsfører ved å gjøre noe selv - for eksempel ta all registrering av bilag selv. Da kan du også la regnskapsprogrammet ta vare på bilaget (ta bilde av kvittering - last opp).  Utfordringen er at du må ha en ok rutine - f.eks. sette av en time i uka til å betale regninger og få de bokført. 

 

Mange klarer seg fint på det viset, og får hjelp fra regnskapsfører kun til årsavslutning og eventuelt med mva-meldingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker agro økonomi. Det har funka godt for meg. Men det blir noen forandringer der nå…

Du sparer mye på å ta regnskapet sjøl, og det er ingen heksekunst å levere mva og skatt sjøl også, i tillegg til å registrere bilag. Lurer du på noe så bare ringer du support, og de veileder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...