Gå til innhold

Bygge om lessevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen av dere har bygget om fra vanlig 4arma til stjernerotor?har en pøttinger grand prix eg lurer på å jer dette med.

Håpte noken hadde tips om dette vill gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer på om noen av dere har bygget om fra vanlig 4arma til stjernerotor?har en pøttinger grand prix eg lurer på å jer dette med.

Håpte noken hadde tips om dette vill gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du spør om. Men en bonde i nabolaget hadde en Trumag med defekt/utslitt innmatingsorgan som han forlenget ramma på og bygde på en JF 850 finsnitter i fronten. Tenkte det kanskje kunne være interressant... Kan formidle kontakt hvis ønskelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken selv, bygge om ei Orkel Split-vogn fra forhøsteraggregat til finsnitter.

 

ValtraN92: Hvordan fungerte dette for naboen din? Informasjon om dette prosjektet har vært veldig interesant!

 

Har selv sett for meg å bruke en finsnitter ala JF FC 855. Utfordringen bli nok å få festet denne på en forsvarlig måte, samtidig som vogna ikke blir for tung og vanskelig og kjøre. Andre som har tenkt / gjennomført lignende prosjekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Han er veldig fornøyd med ombyggingen. Han forlenget/forsterka ramma og bygde snitteren på. Drivlinja for jo en ekstra krøll. Rett bak, ut til siden og inn til snitteren igjen. Nå er ikke dette en nabo jeg snakker så veldig mye med, men han sa at \&quot\;problemet\&quot\; var av og til å stoppe i rett tid når vogna nærmet seg full for å ikke tette stryta på snitteren.Har ikke snakket med naboen, men tar sjansen på å tipse dere om telefonnummeret hans. Ove Friestad 41 55 11 73. Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...