Gå til innhold

Laster dilemma


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal ikke stå stille når man styrer.. TG..Hm,kjøper ikke den.Ved laster kjøring når det er trangt om plassn må man jo styre når man står i ro(ikke bare vedlaster kjøring a).Prøver jo å unngå det,men noen ganger må man,å da er e vedig greit med en lett å kraftig styring som blannt annet JD har.Har litt plager med venstre skulder etter lange dager, med mange år med NH.Hadde en 8340 SLE,å den hadde faktisk en lett å kraftig styring(Var en 97mod m/fiat aksling).Forøvrig den NH jeg har hatt som jeg likte best.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Jeg har en 6420s med 480/R28 fremme med Q45 laster. Det går jo bra det. Synes Q55 blir for stort på 4 syl JD jeg da. Jeg klarer fint å lesse 2 stabler med baller på lastebil og legger minst 3 i høyden når jeg kjører av ballene. Ikke noe problem. Skal du ha 6330-6430 synes jeg Q45 er det rette valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Jeg har en 6420s med 480/R28 fremme med Q45 laster. Det går jo bra det. Synes Q55 blir for stort på 4 syl JD jeg da. Jeg klarer fint å lesse 2 stabler med baller på lastebil og legger minst 3 i høyden når jeg kjører av ballene. Ikke noe problem. Skal du ha 6330-6430 synes jeg Q45 er det rette valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV: Er dette 60 eller 65 profil? Michellin? Er det 65 profil er det nøyaktig samme diameter på hjulet som 520R28 60, som jeg har...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vist blitt ein sving / hjul debatt dette.Eg og Je har lik traktor men han har 24/540 framme og eg har 28/ 480 framme. Det er ubetydelig forskjell på svingen.Synes JD har bra sving, og den er lett.Det er ein fordel over alt utan på vei. Blir for vinglete med så lett styring. Fendt har suveren styring ved veikjøring.Meget stabil. Men synes den blir litt \&quot\;tung\&quot\; ved masse svinging og småkjøring. Je som starta tråden har foressten kjøpt seg Grønn ÅLØ Q45. HAr fått seg ein bra lastar der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar poenget ditt. Men et 480 /28 hjul har lika stor bæreflate som et 540/34 pga større diameter. Eg vurdere i alle fall ikkje mine traktorkjøp ut ifrå svingradius.Det er ikkje så stor forskjell. Hadde ein gong ein JD 2030. Der snakke me om dårlig sving.....men på nyare traktorar har det aldrig plaga meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar f.eks Michelin xm108 og ser på diameteren mellom 480/65-28 og 540/65-24, så skiller det 4,6cm og rulleomkretsen skiller med 8,2cm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Såg i Michelin boka at 540/26 var lik 480/28, så der har dere rett. Er det bare JD som leverer forkjellige utvekslinger på FWD? Tror je har gjort et bra velg når det gjelder laster, men jeg hadde ikke tatt den grønn, blir litt feil om du setter den på et annet merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært mer skuffet over en laster som den nye Ålø er. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha lysåpning under paralellstagene?? Elendig tilt innover er det også på den. Kjøper heller trima som heldigvis har gamle paralellstag. Stoll er jo en utrolig smekker og fin laster, og Hauer virker også tiltalende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trima og Ålø er samme laster. Det er ikkje bedre tilt på trima. Eg og irriterte meg øve dårlig tilt,heilt til eg fekk ny skuffe. Då forsvant problemet. Det har litt med koss feste er plasert.Det med paralellstaget er ikkje problem fordi du har ikkje nåke sikt igjennom der likavel. Eg valgte ålø pga. design. Betyr litt for meg at lastaren ser bra ut på traktoren.Men det er vel smak og behag...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei orginal ålø kombiskuff, og det jeg ikke skjønner er hvorfor du kan tilte skuffa til nesten inn på panseret igjen? hadde vel vært bedre og fått litt av det på inntilt da?? veit det ikke er noe forskjell på trima og ålø laster, men hat brukt ei litt eldre trima kombiskuff og den sitter festene bedre på, med bedre tilt som resultat. men største minuset med nye ålø er den dårlige sikten på sidene. hvorfor må de ha disse paralellstagene?? Skal ikke svartmale det hele for mye, for det er da en bra laster på mange måter. Men smaken er vel som baken:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Jeg har triangel fremme. Og for meg er ikke noe annet akktuelt. Men jeg merker at tilten er litt redusert, men det er ikke mye. Triangelen på skuffen er \&quot\;skevt\&quot\; påsveist hos meg og der her jeg supertilt. Men jeg merker litt redusert tilt når jeg skal lesse baller på lastebil eller kjøre de av marken. Spesielt når jeg lesser på L.bil så er de litt sammenklemte. Men alt i alt en god laster. Har hatt Q45 i 2 og et halvt år. Får nå nytraktoren med Q65. Spent på hvordan den kommer til å fungere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke lastern i tungentepenørkjøring med en større traktor er det etter min mening det store BM feste som duger.Har det på en par lastere,deriblannt Q75 ,å får god arbeidsvinkler på tilltn med BM feste.Har hatt 980 å 970 lastere med eurocombi feste hvor det har vært problemer med låseboltne ved tung kjøring,spesielt ved snørydding m/klappving.Selve festebøylene på redskapene har også en lei tendens til å gi etter ved lengre tids tung kjøring.Tror fler å fler kommer til å satse på BM feste ved motering av laster på traktorer iklassen JD 7030,Case IH/New Holland PUMA/T7000 osv.Dagens traktorer i disse størrelsene har vokst fra Trima/eurofeste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp JD 633 laster. Den er mye bedre enn 631 lasteren var, åsså så mye penere på en pen traktor. Paralell føringen er mye rettere og i tillegg kan du få den med minne. Q serien er ikke så mye bedre at den er verdt merprisen. I tillegg er får du det samme i innbytte på traktoren enten det er JD laster eller Ålø.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

AS: Jeg er ganske enig med deg der. Men jeg er avhendig av at jeg kan bruke utstyret fremme bak, eller omvent. Så da må noen starte å produsere BM feste til trepunkten. (Kanskje det finnes, det er jeg usikker på. Men har aldri sett det)

 

Men om jeg skulle gå fra triangel til bm feste på jeg sveise om alle redskapene untatt balleløfterne som andre får bruke etter jeg har presset for de. Så da må d lages en overgang fra Bm til triangel/euro/hmv lik den fra euro til triangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV.Det finnes BM feste til trepunkt.Svenskene har brukt det ilengre tid.Har sett flere der som kjører med BM feste i fronthydraulikken.Vet ikke hvem som forhandler det da.Noen som har erfaring med Fendt lasteren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta inn 2stk JD6320 2003 mod, en m JD631 og den andre med Ålø 940, traktorene hadde gått tilnærma likt (ca 30 timer forskjell) fikk det samme for begge.JD633 er en mye bedre laster enn 631, så er ikke noe redd for å anbefale det til noen. Ålø er gode lastere det også men de er ikke verd merprisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valtra: stagene gir kansje refleks av lysene på valtra da dei er blanke, men dei finst i traktorens farge og. Nye JD lastar er ein bra lastar, men eg valgte ålø. Det med innbyttepris er av mindre betydning. Viss det er forskjell, er det snakk om småpenger likavel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kv: Du finner overgang fra trepunkt til BM på denne adr: www.xyztrading.se/index.php?option=com_content&amp\;task=view&amp\;id=30&amp\;Itemid=48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...