Guest Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Jeg skal gå over fra silo og til rundballer. Vurderer å kjøre inn flere runballer om gangen. Hva skal jeg da bruke for å lesse opp rundballene i forutleggeren? Har en elektrotalje, med en vanlig klo med fire armer. Finnes det en mer effektiv klo spesielt for rundballer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tt_1 Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Jeg skal gå over fra silo og til rundballer. Vurderer å kjøre inn flere runballer om gangen. Hva skal jeg da bruke for å lesse opp rundballene i forutleggeren? Har en elektrotalje, med en vanlig klo med fire armer. Finnes det en mer effektiv klo spesielt for rundballer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Nei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JD_Tracker_1 Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Skru av 2 klør, så blir den kankje litt mer brukervennlig når man tar av nettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Ta to av klørne fest de med sjakkel på en god meters kjetting. Så er det bare å slå en klo på hver side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hei. har bare rundballer selv, silotalje og orkel f2 utlegger. jeg har skrudd av toppvalsen, det sparer meg for MYE arbeid. jeg har 4 armet klo i taljen, skjærer av plasten, heiser ballen over utleggeren og skjærer av nettet. da detter halve ballen ned i. dette synst jeg er fint på en så \"\;liten\"\; utlegger. bruker av og til å ha ned i hele baller om de er så harde at de ikke vil dele seg. må bare passe på at ballen ligger rette veien slik at graset blir rullet av lag for lag. dette og fungerer fint. blir sikkert noe annet om du har en større utlegger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.