Gå til innhold

Brukererfaringer på slåmaskiner med stengelbehandler


Gjest

Anbefalte innlegg

Er ute etter brukererfaringer av slåmaskiner med stengelbehandler. Har selv stor tro på kverneland sin sentermonterte slep, denne: http://no.kverneland.com/Kverneland-Grasprodukter/Slaamaskiner/Slepte-skiveslaamaskiner-med-stengelbehandler/Kverneland-Taarup-4332-CT-4236-CT-4336-CR-4340-CT

Den slepeslåmaskinen på 3,2 m (som er mest aktuell) koster like under 170 000 og virker som ei grei slåmaskin. Andre merker som er verdt pengene? Burde jeg heller gå for ei trepunktmontert slåmaskin?

Takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New-Holland_1

Er ute etter brukererfaringer av slåmaskiner med stengelbehandler. Har selv stor tro på kverneland sin sentermonterte slep, denne: http://no.kverneland.com/Kverneland-Grasprodukter/Slaamaskiner/Slepte-skiveslaamaskiner-med-stengelbehandler/Kverneland-Taarup-4332-CT-4236-CT-4336-CR-4340-CT

Den slepeslåmaskinen på 3,2 m (som er mest aktuell) koster like under 170 000 og virker som ei grei slåmaskin. Andre merker som er verdt pengene? Burde jeg heller gå for ei trepunktmontert slåmaskin?

Takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Merke spiller liten rolle når det kommer til de store m

Merkene. Alle har sine små finesser og særegenheter, men i sum er de fleste bra. Velg maskin fra den forhandleren du trivs best hos!

 

I følge meg skal du definitivt velge slep, trepunksmaskin er mye mer krøkkete å kjøre. De er ok sammen med frontmaskin, men som singel løsning er det front eller slep som gjelder.

 

Senterdrag er fine greier, det har vært diskutert her mange ganger før og, og fordelene er godt belyste og vel kjente. Av de få negative sidene er en viss veltefare ved stor fart på vendeteig (i grunn ikke noe praktisk problem om du tenker på underlaget) og at det lange draget kan gi noen utfordringer over spisse kuler.

 

Men jeg har ingen problemer med å anbefale deg den maskina du sikter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...