Gå til innhold

Hjul river??


Gjest

Anbefalte innlegg

Fungerer disse bare som samleriver for høy eller kan de også samle gras for pressing av vanlig fortørka rundballer?? Ser det er kommet ganske brede slike som kan kjøres av relativt små traktorer og til ganske lave priser. Har noen erfaring med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH6040_1
Fungerer disse bare som samleriver for høy eller kan de også samle gras for pressing av vanlig fortørka rundballer?? Ser det er kommet ganske brede slike som kan kjøres av relativt små traktorer og til ganske lave priser. Har noen erfaring med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

hei. presser ca 200 mål i året hos en kunde som har slik rive..

positivt: raker veldig fint, behøver ikke ta hensyn til farten på traktoren og pto, raker like fint om det er tørt eller rått grass.

men.....

Negativt: kuttinga på pressa blir dårliger ettersom mye av graset ligger på langs av rallen, henger mye sammen i lengde rettningen. tetta pickupen en gang pga stein, å det var et mareritt å dra ut graset for å finne steinen, blir flettet sammen, nesten som et langt tau.

 

men til eget bruk og nogenlunde tørt gra tror jeg slike river gjør jobben. men ville passet meg litt hvis jeg skulle rakt mye borte,hvertfall med tanke på kutting i pressa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...