Jump to content

Pris på rundballeplast 2012.

Guest

Recommended Posts

Guest maxxum_1

fikk pris på trio plast fra FK idag. 535,-inkl miljøavg +mva. 30 paller a 15 pr pall.

vanligvis kjøpt silotite pga pris. men har ikke hørt noe enda i år. men legger ut pris når den kommer.

hva med nett? tama nett 4200m-1940,-inkl miljø+mva

tama nett 3600m 1730,-inkl miljø +mva.

Guest tracker_1

Prisen på nett spurte jeg ikke etter, så det må jeg komme tilbake på.

Trodde prisene på plast skulle være den samme på alle FK avdelingene?

Hvorfor er prisene til FK så varierende? Trodde hele grunntanken med Samvirke var at alle skulle få lik pris samme hvor de bor hen i landet. Her er det jo eksempler på at noen får bedre pris på mindre kvantum, kunne hatt en viss forståelse om det var relatert til kvantum eller transport, evt. andre gode forklaringer.

Om jeg skal kjøpe fra felleskjøpet forventer jeg jo å få en riktig pris, ikke en lurepris.

Vet at det er prutningsmon på traktor og redskap, men gjelder det for eksempel gjødsel, såvare, sprøytemidler, kraftfor og andre driftsmidler også?

Du har vel hørt om trynefaktor?. Fk er ikke det spott bedre enn private.

Meldte meg på fagtur til danmark i regi av fk for noen år siden, hvor de sponset noe av turen.fikk beskjed at alle plasser var opptatt. De \&quot\;store\&quot\; gutta i bygda fikk imidlertid meldt seg på i ettertid.

Det som er faen er at de bruker dine og mine penger til å sponse gromguttene sine med. Både på plast,gjødsel og maskiner.

\&quot\;Maxxum\&quot\; Hvor mange paller med silotite må du kjøpe for å få den prisen du oppgav? (513,-)

Nett kr. 1570,- +mva. Novatex 1,23x3600m.

Er det noen som har erfaring med Trioplus?

Pris fra FK i Troms kr.648 inkl miljø ,eks.mva. Triowrap kr 568 inkl.miljø, eks mva.

Trioplus blir jo billigere enn Triowrap fordi det skal være 30% mer pr.rull??

Har ikke prøvd trioplus selv, men kjenner noen som har prøvd den. Den er bra i forhold til andre tynn plast merker som er på markedet. Trioplus skiller seg litt ut, da den er ferdig strekt fra fabrikken noe som dei andre merkene ikke har gjordt. Der blir vel folien strekt i filmstrekkeren på pakkeren. Her i området skulle dei ha 635,- stk for ein pall med denne folien.

Som sagt, jeg har ikke prøvd denne folien. Kun hørt fra noen her i området som har prøvd den.

• 4 months later...
Guest Anonym

Har kjørt Trioplus på ca 200 baller de siste dagene. Kvernland T8 pakker.

Fordelen er at du får fler baller pr rull. Prisen er omtrent den samme pr ball.

Når været ble kaldt,og litt fuktig, sleit plasten av flere ganger under pakking.Og det uten at den var hverken skadet , eller påvirket av noen grunn. Sånt bare hater jeg!

Byttet tilbake til Triowrap, og pakkinga gikk uten avbrudd.

konklusjonen er at jeg er fornøyd med mengde kontra pris,men man må ha gode pakkeforhold og lite &quot\;stress&quot\; på plasten.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...