Gå til innhold

pøttinger samlerive


Gjest

Anbefalte innlegg

hei... lurer på å kjøpe meg samlerive, og har sett på ei brukt pøttinger 771a trur eg ho heitte -03 mod-7,8m pris: ca 60 000.- riva såg vel egentlig bra ut.. lurer på om nåken har erfaring me sånne river, om de er bra eller dårlige? svakheter osv.......... takker for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... lurer på å kjøpe meg samlerive, og har sett på ei brukt pøttinger 771a trur eg ho heitte -03 mod-7,8m pris: ca 60 000.- riva såg vel egentlig bra ut.. lurer på om nåken har erfaring me sånne river, om de er bra eller dårlige? svakheter osv.......... takker for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den aktuelle riva ser den vel i og for seg grei ut. Men ser det står at det skal være hjul foran rotorene, men kan ikke se at det er det på bildene. Absolutt en fordel med disse hjula. Etter hva jeg kan se har riva tvangsstyring av hjula bak og det er etter min mening en fordel.

 

Sto mellom Pøttinger og Kuhn for vår del for ett år siden(helt ny rive). Pøttinger-riva så veldig lovende ut, men prisen ble utslaget. 20 000 mer i vårt tilfelle, like arbeidsbredder og så og si samme utstyret. Så vi konkluderte med at Pøttinger ikke var verdt det.

 

Kuhn-riva er vi godt fornøyd med, bortsett fra vedlikeholdet og spesielt kraftoverføringsaksler. Fikk ikke med aksler med nipler i kryssa, så hver gang akslene skal smøres må de tas av.. Og det er ikke bestandig like lett når det er så trangt der. Riva er lett og stille inn fra jordet til jordet og lager veldig fin og luftig streng.

 

Var en som solgte sin Pøttinger-rive 771a i fjor på finn. Den hadde ramma knekt på etter som jeg forsto. Eneste negative jeg har hørt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de mangler hjul forran, de er vel kansje ekstrautstyr? så AK kan vel skaffe dei hjula til meg nå som dei har blitt forhandler for pøttinger.. hva syns du om prisen på riva nå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte riva som knakk... Var nok en sveiserobot som ikke helt hadde dagen da denne ble laget. Sveis uten innbrenning er ikke noe tess.

Ellers gjør riva en god jobb, og flyter fantastisk i terrenget pga boggi under hver rotor, og nesehjul. En dag måtte jeg kjøre ferdig med bare et hjul på ene siden under en av rotorne, og da fikk jeg virkelig sett hvor dårlig det er uten pendlende boggi.

Mener det må være en av de rivene som er best utstyrt for å plukke med seg gress uten å ta med jord

Har hatt en del småfeil på riva, men håper det snart har blitt eliminert.

Tror AK kan sørge for bedre tilgang på deler.

Sitter igjen med et problem: Konstruktørene har glemt at akslingene fra vinkelgearboks og ut til rotorne trenger smøring i profilrørene.

Disse er jo inne i de teleskopiske armene som holder rotorne.

Vi har tenkt å løse problemet med å bore hull i armene slik at vi kan dryppe olje ned på profilrørene. Det ser jo fint ut med skjult drivlinje, men er noe dritt ved vedlikehold og reparasjoner

 

Og til dere som har tenkt å kjøpe slik rive ny fra AK, kan dere jo ha det litt moro med selgeren med å få han til å vise hvordan dette skal smøres... Kommer de med noe om at det er ferdig smørt fra fabrikk eller at det er så lite bevegelse at det ikke behøves, så tar de feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når det gjelder prisen på riva er det vel ca halvparten av hva du må betale for ny. Vet ikke hvor du holder til, men du må evt legge til frakt også. Det som er litt overaskende for meg er at riva har ligget på finn.no såpass lenge, 3,5 uker. Vannligvis går slike ganske fort.

 

Absolutt en fordel om du kan ut å se på riva. Viktig og sjekke for evt slark i ulike ledd og ikke mins slark i armene på rotorene. Dersom det er mye vandring her vil armene gi etter når de \&quot\;treffer\&quot\; graset og legge igjen mye av graset. Du bør også høre hvordan riva er lagret utenfor sesongen og hvordan riva har gått de siste årene, hvor mye, i vått og tungt gras, gras og evt halm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært litt obs på den riva som har stått såpass lenge, og så må den jo være bruktimpotert siden pøttinger river ikke var lansert i Norge i 2003, men riva kan jo vær bra for det.

Men ei rive er ikke noe du kan kjøpe ut fra Bilder, den kan vær utslitt, skjev og allikevel se bra ut på bildene, så ta en tur å kikk før du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...