Gå til innhold

Årspris foriskring og det å eie lastebil klasse C


Rolstad

Anbefalte innlegg

Mårn.

Jeg driver i landbruket med eget småbruk hvor det er gras og kornproduksjon, samt jeg har en traktor som jeg leier ut via foretaket mitt på ei torvmyr hvor traktoren brukes til å høste torv med en 30kubikk vakumhøster, men siden det er så væravhengig og det er lengere perioder hvor denne traktoren står i påvente av tørrvær etter nedbør for torvhøsting så ser jeg at jeg må utvide foretaket mitt med noe mer inntektsbringende. Og det leder meg til tanken med å ta førerkort klasse C, ( Krokbil/grusbil etc). 

Spørsmålet mitt er følgende : Hva koster en lastebil som ikke er veteran i året med forsikringer versus en som er veteran? Og hvordan er markedet i forhold til om det er mulig med leiekjøring når man har en veteranlastebil (seint 80,tidlig 90 tall) kontra det å ha en mer moderne bil (estetisk) i massekjøring/transport etc.

Ser fram til svar. Mvh K.A Rolstad/innehaver Rolstad Landbruksdrift Akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...