Gå til innhold

Idéer til et lite gårdsbruk


Bredt21

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har overtatt en liten familiegård, og lurer nå på om jeg skal begynne å drive litt selv på gården. Det er 34 mål med jorde (spredt på 4 steder, ikke et sammenhengende jorde). Samt 80 mål med skog. 

Per i dag er jordene lånt ut, da det ikke har blitt sett på som lønnsomt å drive med noe selv. 

Jeg har lyst til å drive med noe selv, men vet ikke hva som er lønnsomt uten å gå dundrende i underskudd. Noen som har noen råd eller tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tja. I og med at du har en del skog så ville nå jeg tatt ned noe til eget bruk + kanskje selge noe ved? Mange som vil ha ved om vinteren. Noen høner for egg-produksjon? Ihvertfall til eget bruk. Går også å selge til noen naboer ++ ? Egg er alltid bra å ha. Jeg skal ha meg småbruk selv snart, men tenker at det viktigste er å holde utgiftene nede. Til dyrking er jeg usikker. Økologiske varer er veldig populære. Jeg har drevet egen nettbutikk og kjenner to andre som driver med naturprodukter. Klarer du å drive med noe økologisk og tar kontakt med diverse butikker, så skulle man tro det kunne være noe? Noen andre som har bedre peiling på dette kan jo kommentere under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...