Gå til innhold

Finsnitter for 100hk traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest ValtraN92_1

Lurer på å kjøpe finsnitter alene eller sammen med en nabo.

Jeg har en Valtra N92 med 100 hk, og han har en JD6230 premium (med 110hk?).

Hvor stor finsnitter kan vi dra? Er JF best?Hvordan er Taarup sine? Svakheter, 3pkt, eller sleper.

Alle innspill velkomne. Også aktuelle rimelige brukte maskiner i god stand, og relativt nye hvis dere vet om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe finsnitter alene eller sammen med en nabo.

Jeg har en Valtra N92 med 100 hk, og han har en JD6230 premium (med 110hk?).

Hvor stor finsnitter kan vi dra? Er JF best?Hvordan er Taarup sine? Svakheter, 3pkt, eller sleper.

Alle innspill velkomne. Også aktuelle rimelige brukte maskiner i god stand, og relativt nye hvis dere vet om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
jeg kjører jf 900 og er godt fornøyd. ville vurdert sleper om det er en mulighet. jf har upper cut og det minsker behovet for størrelse på traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Jeg har bare 540 og 540E på Valtraen. Er det noen av disse maskinene som bare går på 1000 omd.?

Er det noen spesielle svakheter man bør vite om? Er JF900 den minste av sleperne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
900 er den minste snitteren av slep ja. min har 540 gearboks, men opprinnelig er det vel 1000 omdr. den forrige eieren satte på 540, så det er iallefall mulig å få tak i. jeg kjøpte min for 10.000.- og hadde full overhaling på den før slåtten. kjøpte deler for 8000, men er i god stand nå teknisk. er enkle maskiner å skru på og pass på vedlikehold av lager og kjeder, så går disse bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Har faktisk kikket litt på den. Men er det ikke litt dyrt? Høres ut som om du har gjort et røverkjøp for en samla sum på 18.000,- Noen sier at bruktmarkedet på disse er vanskelig, så kanskje det kan gjøres noen gode kjøp da?

 

(Sidespor: Helmer, var det ikke du som tipset om brytere i armlenet på valtraen til hurtiggear? Tror jeg kommer til å fjerne bryterne for flyt (blir aldri brukt) og legge inn en vippebryter lik løft/senk med fjærbelastet retur til midtstilling. Evt. også kraftuttak i armlenet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1

det stemmer! men det hørtes jo ut som er grei løsning.. jeg har byttet traktor til N 142 Direct nå.er en som var billig på finn.no også, men som innebar endel reperasjoner så jeg. er vel noen flere også, men er vel fort at det blir noe småfiksing. men det er jo ikke noe problem hvis du skrur litt selv i eget verksted... er vel mulig å få ned prisen noe kanskje på den maskin?? jeg liker godt bedre å kjøre med slep en sidemontert. har prøvd begge deler. men det står jo endel 850/55 billige til salgs på finn.no og endel(sikkert varierende kvalitet) i danmark.se forøvrig link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym

hei!

me køpte ein jf 850 for eit par år sidan i lag med ein nabo, var gått fire lass på demo. fekk den for 99 000. me har tårnsiloar, so me køyrer med halvparten av knivane for å få siloen opp igjen. då er kuttelengda rundt ca 4 cm. virka til no som ei kjempemaskin, og dorg den fint med ein 5820. vil nesten seie at den er lettare å dra enn ein jf 1450 slaghaustar når ein køyrer den, men tyngre akkurat når snittaren skal startast opp.

 

kva er fordelen med slep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian_1

Hei, vi har en pent brukt New Holland slepe finsnitter tilsalgs. Gi beskjed hvis du er interessert!

 

prestrud@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
hei hadde en 850 snitter tidligere som vi dro uten problem med en 80hk traktor har også en nabo som har en jf1050 snitter på en 125hk traktor som også går helt fint han snitter ranker som er lagt i sammen med belte slåmaskin både 1-3slått uten problem så att du kan velge en slik snitter ville jeg ikke vært redd for har hørt att valtran92 skal være en sterk traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ValtraN92_1
Takker for alle innspill. Jeg og naboen skal antakelig kikke på en 900 snart, men ingenting er avgjort.Info og pris om de brukte snitterne dere har mottas med takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1
har en nabo som har en nesten ny JF 850 kjører kanskje mellom ca 5 6 KM/t en plass. som han kjører med en FIAT 90-90 DT uten noe problem. Den 90-90 har gått 9000 timer da. Den 90-90 er målt til 87 hk på tappen. Godt for nøyd med 850. Går greit å kjøre etter Kvernland slåmaskin 2.80 som er slit inn nesten på det smaleste uten noe problem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eindel erfaring med både JF 850, 900, 1050, 1100 og 1350, og Taarup Ten X. Taarup har vel lagt ned produksjonen for nokre år sidan. JF er nok heilt klart lettast å dra + best sniiteresultat, Taarup tåler meir stein og bank. 850 er noko spinklare dimensjonert enn dei slepte, og det kjem an på korleis arronderinga er der du skal bruka denne. Har du smale, bratte, kronglete stykke,kan nok 3-punkt vera fordel, men skal du kanskje kunna kjøra parallellkjøring må du på slep. Har kjørt 850 på ein 75 hk traktor etter 2.80 slåmaskin, ingen problem men vart verre når me starta med 7 m rive. Kjøpte ein brukt 1100 frå Danmark, denne er kraftig dimensjonert og gjekk mykje betre.(Den er lik 1350 med smalare pickup). Kjører den på ein 100 hk-traktor, etter 7 m rive, ingen problem. Vil anbefala ein 900 eller 1050.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Da er snitter handla inn for sesongen! Vi slo til på den som Helmer nevnte i linken, en JF 900 2003 mod. Det stod 1000 gearboks på den, men fulgte med en 540 med en brukket aksel. Så hvis noen har en komplett 540 gearboks så er vi kanskje interressert. Det er akselen som går inn mot reimhjulene som er knekt. Ellers ser gearboksen hel og grei ut. Nå venter vi bare på varmere vær så vi kan få prøvd utstyret.... hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...