Gå til innhold

slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

hei

lurer på og kjøpe ny slåmaskin. skal vere slep helst senter montert. der er masse og velge mellom, kva burde ek kjøpe ska vere 3m . so såg eg at john deere hadde komt med ein ny crimper ein behandlingsvalse. da lurer eg på er det nokon som har erfaring med dette eller veit noko om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

lurer på og kjøpe ny slåmaskin. skal vere slep helst senter montert. der er masse og velge mellom, kva burde ek kjøpe ska vere 3m . so såg eg at john deere hadde komt med ein ny crimper ein behandlingsvalse. da lurer eg på er det nokon som har erfaring med dette eller veit noko om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid synst at Kuhn har bra maskiner, driftsikre, solide og veldig bra crimper.

 

Men jeg også lagt merke til Krone sine slåmaskiner, de ser veldig bra ut, det er blandt annet mulig å få ganske brede og store dekk på de - noe som er viktig under norske forhold.

 

Det er flere fabrikater som har slik crimper med to stk plastruller som står mot hverandre. Har ingen erfaring med det ei heller hørt noen andre uttale seg om det.

 

Hvem lager John Deere slåmaskiner? er det et eget John Deere produkt? (Mener å hørt at det var et smarbeid med Kuhn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugon_1

Ja det er nok beregnet på luserene og kløvervekster, så det blir jo etter hvert sitt bruk.

 

Skal ikkje vere påstålig men har hørt at det er berre sidemonterte maskinerner som Kuhn lagar. Men ska ikkje vera sikker. Isåfall ville eg ha valgt den orginale Kuhn. Den har stålvalser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har ein Taarup 4232ct 2008 model, og den har det vore møkje tull med. Har god tru på John Deere slåmaskinane. Er det nåken som vett om kvaliteten på Claas slåmaskinar med belte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slåmaskin = Claas,

 

Men ikke sats på 3050tc med belte, den kan være lumsk, alt annet er gromt.

 

jeg hadde kjøpt en 3050TC, sidemontert, veldig god maskin, brede hjul, hurtigskift, stålfingre, unik claas slåtte bjelke med safety link.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Pöttinger? Såg på dem på agroteknikk, og de så veldig bra ut! Med helsmidd bjelkehus og store drev så vil den også ha en veldig solid slåttebjelke. I tillegg så har den stor overlapping på skivene for å få et pent snitt..

De som har Pöttinger i distriktet her har kun positive erfaringer som jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil absolutt anbefale jd sin slåmaskin. er solid oppbygd og har et fantastisk slåtteresultat. til dere som mener jd er kuhn så er det kun bjelken på de sidemonterte slåmaskinene som leveres av kuhn. de slepemonterte er jd fullt ut. gummivalsene er beregnet for som tidligere nevnt luserne og kløvervekster. kan også anbefale taarup 4232 ct. har vært en del kluss med dem, men de skal være bra nå. har selv en 4232 ct med bx band. har ingen store problemer med det, må bare sørge for at det står rett reimskive på crimeren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra maskiner dette. Nå er det vel AK-maskiner som skal vere forhandler av Pöttinger her i norge. Dei som selger Pöttinger slåmaskiner nå i dag har vel \&quot\;mistet\&quot\; agenturet til disse maskinene. Da får vi se om servicen er like bra som dei andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte pøttinger slåmaskin skjølv i sommer, har kjørt den ca 100 timer denne sesongen å er kjempefornøgd med maskinen! kjempegodt slåtteresultat, enkelt vedlikehold, 100% breispreiing enkle innstillinger både på stubbhøgde, krimperplate, hurtigskift på kniver osv osv...men grunnen til valget blei pøttinger var nettop pga forhandleren, men for det første såg eg prisstigning på ca 25000 over natta når a-k overtok! hadde tidl claas disco 3000tc som også var ein god maskin, men vil nok seie pøttingeren er eit\&quot\;hestehode\&quot\; foran, men desverre er eg, Som også mange andre her på jæren på nippet til å bytte ut gode pøttingerprodukt i andre konkurerende merker, desverre pga A-K maskin som her på jæren er ein STOR SKANDALE når det gjeld service å kundeoppfølging!! hadde eg kjøpt ny i dag, hadde valget blitt ny claas.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er masse bra slåmaskiner å velge mellom, virker som det er generelt bra det meste av merker.

 

Er det noen som vet hvem som selger flest slåmaskiner/høsteutstyr i Norge?

 

I europa så er det Claas og Krone som kniver om tronen. Jeg ser Krone reklamerer med at de er markedsleder på rundballepresser i tyskland, trodde faktsik det var Claas!

 

Har noen erfaring med Krone her i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Valtra 6550: Jeg holdt og på å bytte ut Pöttinger maskinen min i en Claas pga. servicen til piratforhandlerne. Prisstigningen på Pöttinger maskinene ville kommet uansett. Ikke bare fordi AK overtok salget av maskinene. Prisene var lave på Pöttinger for å få dem ut på markedet i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Veldig fornøyd med Krone..! Har kjørt 3meter slep med senterdrag i 4 år nå uten et minutt driftstans (bortsett fra knekte kniver, som tar 20 sekund å skifte..)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at prisene på Pöttinger gikk opp når a-k overtok er bullshit!! fikk tilbud på 3 meter trepunkt vår og et nytt et nå fra a-k... 3700 billigere nå...

har hørt om flere tilsvarende situasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

Er det mulig å ha sentermontert slepeslåmaskin med belte slik at en legger 2 og 2 skårer sammen?

 

...eller er det slik at en må ha slåmaskin foran for å ha nytte av belte på slåmaskina bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

asgeir: Kan jeg spørre hva tilbudet ble hos AK? Var det en 3m sidemontert maskin du fikk tilbud på? Jeg kjøpte ny 3m i 2008 og gav 115,- eks. Mva. Til årets sesong skrudde de opp prisene til ca. 160,- eks. Mva.

 

gjest: Pöttinger leverer sentermaskiner med belte. Trenger ikke frontmaskin for å slå sammen to skårer. Du løfter opp belte annenhver runde du kjører. Du kan se video her:

 

 

http://www.poettinger.at/de/produkte_video.asp?id=692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har ingen problemer med å anbefale Pöttinger i alle fall, har kjørt en sesong med 3-meters @-motion frontmaskin, og den har absolutt prestert, nydelig å kjøre, flyter flott og slår pent. Pris og forhandler har jeg ingen mening om, er uansett veldig variabelt fra distrikt til distrikt med forhandlere.

 

Belte fungerer greit det, men hvorfor slå sammen to strenger ved slåing? Man får lite tørk på det i forhold til hva man får med enkeltstrenger, eller i beste fall breispreding. Er klar over at alle ikke vil rake, noe går nok på fordommer - men det er en annen diskusjon. Hvis man ser på forkvalitet i tillegg til penger spart i tid ved pressing / innkjøring på en 3-meters streng kontra dobbel tremeter så tror jeg nok ikke beltet lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...