Gå til innhold

Pickupvogn vs snittevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,går og lurer på lessevogn til og legge plan/utesilo med.Tenker på enten

schuitemaker rapid 125 eller jf-stoll es3600.

Tenker som så at jf vogn då får eg snitta for som er bra og pakke,mens med schuitemaker gras som er litt lengre å vanskeliggere og pakke MEN vesentligt mye mindre vedlikehold av vogn.

Er det noen her som har erfaring med noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD6630_1

Hei,går og lurer på lessevogn til og legge plan/utesilo med.Tenker på enten

schuitemaker rapid 125 eller jf-stoll es3600.

Tenker som så at jf vogn då får eg snitta for som er bra og pakke,mens med schuitemaker gras som er litt lengre å vanskeliggere og pakke MEN vesentligt mye mindre vedlikehold av vogn.

Er det noen her som har erfaring med noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillestøl_1

Hei. Vurderer det samme sjøl.

Slenger meg med her.

Er på vestlandet, so må tenke litt på vekt også.

Kor mykje vege vogna? Ser føre meg at den ikkje burde vere tyngre en 5t med lass, får at eg skal kunne bruke den. har ein del myr jord.

Er den effektiv forhold til vanlig forhøsting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
bra debatt, kjører i dag med forhausta (mk) totrinshøsting. men ser for meg å gjøre noen framskritt på mekaniseringa. men er skeptisk til picupvogn/kuttelengde pga pakking. ser att kverneland har en vogn med 44 kniver, er dette tilfredstillende.???? håper flere legger inn noe her... supert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi lessevogn selv,men fikk tilbud på Krone AX 250 for ett par år siden. Virket som en fordelaktig vogn både med tanke på vekt og pris,selv om begge argumentene var årsaken til att det ikke ble noe handel her i gården.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei.

Nå er det et par gamle tråder om snitte-/pickupvogner her på forumet som du også kan sjekke.

 

Men kan fortelle om mine erfaringer med vår JF es 3500.

Vi har nå kjørt med den i 8 sesonger og har ikke noe negativt å si om den. Snittelengden er i en klasse for seg selv kontra pickupvogn-I praksis ligger den mellom 2-3 cm, noe lengre ved meget tørt matriale.

Den er litt omstendig å smøre ca 15-20 min inkl knivsliping hver dag.

(Men leste i Bedre Gardsdrift og en som hadde bygd sentralsmøreanlegg på en JF snitter så det børl være mulig på snittevognen også.)

Vi har pr nå ikke hatt annet en vanlig vedlikehold + skifte av kniver .

 

Personlig kan jeg trygdt anbefale deg å kjøpe JF.

 

Hvorfor er ikke Pøttinger med i dine vurderinger? Har en genial ting som heter AutoCut på sine store vogner som ingen andre produsenter har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...