Gå til innhold

Tumehenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Rune: Du har ikke vært plaget med hopping på din TT130 da? Jeg har en T90 og den hopper som en sprettball etter veien...Meget ubehagelig å kjøre med når den er tom...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Hei LMI! Vi har også en TT130 og den går stille å fint etter veien, hadde T90 før og den hoppet som du nevner når den var tom. Var kjedelig å kjøre med da!! Men TT130`n går stille og rolig!\;-)

Hadde Mitas 500/17 hjul på T90, mens på TT130 er det Continental 505/17, er nok vesentlig bedre dekk det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan-Eirik: Jeg har også Mitas hjul på min henger (500/17), og tror som du også sier at det er her problemet ligger..Billige østeuropeiske dekk...Har konfrontert forhandleren med dette, men de mener selvfølgelig at dekkene er bra...Spørs om jeg må ta en ny runde med de på dette, for hengeren er rett og slett ubehagelig å kjøre når den er tom... Blir TT130 levert originalt med Continental dekk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Hvis det er skikkelig rufsete vinterføre, er det da godkjent å kjøre med en kjetting på hver side på hengeren (fortrinnsvis på den akslingen som har brems, om bare en har det)? Er vel i alle fall slik på lastebiler, selv om det er særdeles sjelden man må på med kjetting på hengeren...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continentaldekket er et radial dekk godkjent for 80 km/,t ,mens Mitasdekket er et diagonaldekk godkjent for 40 km/t (sjekk hastighetskode på dekkene)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...