Gå til innhold

Hvilken 2 rotors rive skal vi kjøpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å kjøpe rive, og er litt uslkker på hvilket merke vi skal velge. Har stor tro på Claas, men den er en del dyerere enn de andre. Har også fått pris på pøttinger, men ikke på Kverneland enda. Er det noen som har noen meninger om dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på å kjøpe rive, og er litt uslkker på hvilket merke vi skal velge. Har stor tro på Claas, men den er en del dyerere enn de andre. Har også fått pris på pøttinger, men ikke på Kverneland enda. Er det noen som har noen meninger om dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med Pöttinger og Kuhn av de større rivene, og går absolutt for den første. Ei driftssikker rive (det var jo Kuhn-riva og da) som raker veldig pent og er god å dra. I nødstilfeller har jeg kjørt den med en JD 2030, sjøl om en noe tyngre traktor er å foretrekke.

 

Dette spørsmålet ender vel uansett fort ut til å bli et spørsmål om forhandler og deletilgang - det er vel kun mindre forskjeller på de store merkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har en claas liner 880, og er meget fornøyd med den. Gjør fint arbeid, enkelt å vedlikeholde og den er driftsikker. Er noe av det beste redskapen jeg har kjøpt. Men mange sier krone rivene er gode, så ta en titt der også. Et pluss den kan ha er el.justering av rotorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

claas er DYRT. Du får mye mer for pengene kjøper du krone. Der har du elektrisk høydejustering (kjempefordel), og hydraulisk bredde regulering for samme prisen som en helt mekanisk claas. Kvaliteten er ikke noe å si på heller.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hallo!

Har ei Claas liner 780 rive,som begynner å bli litt sliten...

Vurderer sterkt å bytte til Krone Swadro 800.

Vil ha Krone pga nærhet til forhandler.

Noen som har erfaring i bruk/holdbarhet på Krone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest hennp2_1
Jeg har en claas liner 780 har vært veldig fornøyd med denne, utrolig driftsikker! Har også erfaring med pøttinger og fella 2 rotors river. Hadde fella rive før claas riva og må si at fella riva var enklere å kjøre enn claas, men den var ikke særlig driftsikker den jeg hadde i alle fall, skal sies at den var noen år gammel da jeg kjøpte den. Pøttinger rive har jeg kun kjørt ett antall ganger for en bekjent, aldri eid. Men å kjøre er den helt kurant. Likevel uaktuelt for meg å kjøpe grunnet forhandler og deletilgang. Har til denne sesong bestillte ny claas liner 2800 da 780 riva er litt for smal og begynner å ha gått endel. Valget var enkelt, god tilgang på deler , pålitelig forhandler, enkel daglig service, en solid og driftsikker maskin. Kunne helt sikkert spart noen kroner på ett annet merke, men de tungtveiende argumenter over gjorde valget alikevel lett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jan_Helge_1

Halla!

Er det noen som har positive/negative ting om kverneland Taarup 9578 C rotorrive? Er dette en ny modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...