Jump to content

hvilken syrepumpe

Guest

Recommended Posts

hei,

lurer på hvilken syrepume dere vill anbefale? har sett litt på serigstad sine. finnes det andre? evnt hvilke og hvem forhandler dem? priser?

skal ha den til en elho dobeltkutter. 200l fat.

Guest Anonym

hei,

lurer på hvilken syrepume dere vill anbefale? har sett litt på serigstad sine. finnes det andre? evnt hvilke og hvem forhandler dem? priser?

skal ha den til en elho dobeltkutter. 200l fat.

Guest Anonym

Jeg har hatt min serigstad DP 2000 nå i 5 år med minimalt med problem.

Min nabo har hatt sin i 7 år og har nå i år byttet motor på den.

Motoren kostet ca kr: 1700,-

Pris på ny DP 2000 er ca Kr: 7000,-

Pris på ny DP 2005 er ca Kr: 13000,-

Forhandlere er vel Felleskjøpet og Eik maskin.

Det er også andre merker på markedet som er bra. Er usikker på hvem som selger desse, men ta kontakt med dei som selger landbruksutstyr.

Guest Anonym

ikkje kjøp serigstad pumpene di er dyre og varer ikkje ut året uten problem har selv ei dp 2000 og ei dp 2005 fatpumpe

blei så drittlei det klattet med pumpene at eg heiv di i hylla og brukte pumpa til firehjulersprøyta mi..

har nå påmontert 2 stk pumper som er det samme som blir bukt på campingvogner o l

styringssystem til dette ha eg kjøpt av en lokal luring som laga ei kontollboks til meg styrer kor mykje strøm pumpene får....

dette er billig og funker altid...

burde nok bare kasta det serigstad tullet som ligg og tar plass

Guest Alfi_1
Har også opplevd mye prakk med serigstad-pumpene. Gikk meg på at det var lav spenning inn på motoren. Bytta alt av kabler,inkludert ledningene inne i bryterboksen. Var bare sytråder originalt. Har ikke hatt trøbbel siden :)

Guest larsen_1
min serigstad syrepumpe har jeg hatt i ca 9 år og den fungerer meget bra. ikke et feil slag disse årene. lagrer den i kjelleren når jeg ikke bruker den.

Guest Anonym
Mange har problem med Serigstad-pumpene. Vil anbefala å kjøpa syrepumpe (vannpumpe) frå Varhaug Diesel-elektro, ca 1500- 2000 kr. Driftsikker og svært stor kapasitet, må kobla opp sjølv. Me har sugeslange med botnventil i fatet, ein krane til å regulera mengen på trykksida( evt frekvensomformar på pumpa) , og sjølve pumpa fastmontert i ein boks (sjølvgåande snittar). Kan kanskje vera problem med oppkoblinga til straum på eit vanleg straumuttak på traktor, men sikkert mulig å laga til.

• 1 month later...
Guest Øyvind_1

Har laga nokon boksar dei siste åra til å styre billige membranpumper. Desse brukes bla til 4hjulersprøyter, vatn i campingvogner o.l.

Det fine er at den pumpa kostar det same som ein service på serigstadpumpa...

Har 6 slike på samvittigheten til nå, går på ymse maskinar frå jf 900 til Jaguar 880.

Mange måtar å lage dei på, har kanskje nokon tips ..

Sjå også http://bedregardsdrift.no/id/32665/viewtopic/3712

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...