Gå til innhold

OAA

Bruker
  • Innlegg

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. OAA

    Pilkemaster 36 EVO

    Pilkemasteren har en tendens til å bygge opp hardpakket flis i renna i bakkant av klyvesylinderen. Dette vil etter hvert hindre at stempelet går helt tilbake. Klyvesentralen vil da ikke gå helt til nøytralposisjon, men blir stående mer og mer stengt slik at trykket bygger seg opp. Ville sjekket dette først. Blir dette riktig ille vil det også gi kraftig varmgang i olja. Når transportbandet stopper samtidig med at kjedet hugger seg fast tyder dette på at trykket er blitt så høyt at sikkerhetsventilen i sagesentralen åpner og slipper olja til tank. Sag og transportband er koblet i serie. Det er returolja fra sagmotor som driver transportbandet, før den så går videre til klyvesentralen der den bidrar til hurtiggangen via en trykk/ avlastingsventil. Hvis det er stoppet delvis opp pga flisoppbygging, så vil mottrykket på retur fra sagmotor stige, og krafta vil bli så lav at kjedet stopper.
×
×
  • Opprett ny...